مهم‌ترین حوادث ۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۶فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

با وساطت نیروی انتظامی، قاتل از قصاص رهایی یافت

با وساطت نیروی انتظامی استان و تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر، قاتل با رضایت اولیاء دم پس از ۵ سال از قصاص رهایی یافت.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: ۵ سال پیش در پی به قتل رسیدن دختر بچه ۶ ساله‌ای در یکی از شهرستان‌های تابعه استان فارس توسط یک زن جوان، در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و از سوی دستگاه قضایی حکم قصاص برای قاتل صادر می‌شود.

سردار رهام بخش حبیبی ادامه داد: در این راستا جلسات متعددی برای اصلاح فی ما بین و صلح و سازش بین دو خانواده برگزار و در نهایت طی جلسه نهایی که ۲۴ فروردین ماه سال جاری در دفتر ستاد انتظامی استان برگزار شد، به رضایت اولیا دم منجر و قاتل از قصاص رهایی یافت.

او افزود: قصاص حق اولیای دم بود، اما این عزیزان ضمن بسط و گسترش فرهنگ عفو و بخشش، زندگی دوباره به قاتل نادم و پشیمان بخشیدند.

فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تقدیر و تشکر از اقدام خداپسندانه و دوستانه خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم در راستای ارج نهادن به سنت‌های دینی و گسترش فضای صلح و سازش در بین جامعه موثر واقع شویم و سنت‌های دینی و مذهبی از جمله گذشت و بخشش را رواج دهیم.

راننده سواری با ۱۹۷ کیلو حشیش در نی‌ریز زمین‌گیر شد

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک سواری چانگان و کشف ۱۹۷ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، دیروز ماموران انتظامی نی‌ریز به همراه کارکنان یگان تکاوری استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری چانگان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۱۹۷ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه راننده قاچاقچی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: نیروی انتظامی فارس با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف احشام قاچاق میلیاردی در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف ۶ راس گاو قاچاق و بدون مجوز به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمید جوکار بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی "شهید جنتی فر" خرمبید حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۶ راس گاو قاچاق و بدون مجوز کشف کنند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

هشدار پلیس به روزه خواران در اماکن عمومی

سرهنگ دوم حمید افرامن رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس به روزه خواران در اماکن عمومی هشدار داد.

روزه داران گرامی در جهت تقویت خویشتن داری و گسترش ارزش‌های اخلاقی و رعایت حرمت این ماه عزیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری و سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، معابر عمومی و ... خودداری کنند.

در حال حاضر به دلیل شرایط قرمز و پر خطر شهر‌ها ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا، مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و بیمارستان‌ها مجاز به فعالیت و ارائه خدمات نیستند.

از شهروندان به ویژه رانندگان محترم وسایل نقلیه عمومی انتظار می‌رود با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروها، از تظاهر به روزه‌خواری و استعمال دخانیات در داخل خودرو پرهیز کنند.

اماکن پذیرایی در حال حاضر مجاز به خدمات نیستند و فعالیت آن‌ها جهت عرضه غذای سرد و گرم یک ساعت قبل از افطار منوط به صدور مجوز و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون، مقدار زیادی مواد اولیه ساخت دارو خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ حمید جوکار بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی خرمبید حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را توقیف کردند.

او ادامه داد: مأموران موفق شدند در بازرسی از این کامیون، ۴ پالت آپادر (مواد اولیه ساخت دارو) که قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

پلمب ۲۲ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از شناسایی و پلمب ۲۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و نداشتن پروانه کسب خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: علی رغم اطلاع‌رسانی‌ها و تذکرات قبلی به واحد‌های صنفی در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، پلیس امنیت عمومی از عدم رعایت دستورالعمل‌های کرونایی و نداشتن پروانه کسب در ۲۲ واحد صنفی مطلع شدند.

او با بیان اینکه در اجرای مصوبات شورای تامین شهرستان برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات ممنوع می‌باشد، تاکید کرد: گشت اداره اماکن پلیس امنیت عمومی تاکنون از ۱۰۵ واحد صنفی سرکشی و بازدید به عمل آورده که منجر به پلمب ۲۲ واحد صنفی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی افزود: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با مالکان و برگزار کنندگان برابر مقررات قاطعانه برخورد خواهند شد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای سلامتی مردم و جامعه را مورد تهدید قرار دهند.

سرهنگ نیکبخت در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، گفت: این مجموعه از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام ظرفیت با دستگاه‌های متولی امر همکاری لازم را داشته و ماموران گشت انتظامی به طور مستمر بر نحوه فعالیت تمامی واحد‌های صنفی نظارت و نحوه کارکرد آنان را مورد ارزیابی و پالایش قرار می‌دهند.

این مقام انتظامی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

کشف ۴۱ راس گوسفند قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل ۴۱ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی شهرستان "آباده"، به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۴۱ راس گوسفند قاچاق و بدون پروانه بهداشتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف خودرو مسروقه در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک دستگاه پراید دارای سابقه سرقت از شیراز خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: عوامل گشت انتظامی پاسگاه "پل آبگینه" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

او ادامه داد: پس از آنکه عوامل گشت انتظامی از این خودرو استعلام به عمل آورند مشخص شد سواری پراید دارای سابقه سرقت از شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده خودرو یا موتورسیکلتی که مدتی در محل رها شده است سریعا با پلیس ۱۱۰ تماس تا اقدامات قانونی صورت بگیرد.

کشف سوخت قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو سوخت قاچاق در یکی از روستا‌ها مطلع و رسیدگی به موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه قاچاق سوخت را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف حدود ۱۰ کیلو شیشه از ۲ مسافر اتوبوس

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از ۲ مسافر اتوبوس، ۹ کیلو و ۹۰۰ گرم شیشه کشف کردند.

سرهنگ حمید جوکار اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی شهید جنتی فر خرمبید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: مأموران موفق شدند در بازرسی از چمدان همراه ۲ نفر از مسافران، ۹ کیلو و ۹۰۰ گرم شیشه که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، ضمن تاکید بر مبارزه جدی و بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

پلمب ۷۷ واحد صنفی متخلف در فسا

فرمانده انتظامی فسا از پلمب ۷۷ واحد صنفی متخلف طی هفته گذشته به دلیل عدم رعایت مقررات و اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در راستای اجرای طرح نظارت و کنترل اصناف و با توجه به محدودیت‌های اعلامی از ستاد ملی مقابله با کرونا، ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی فسا با همکاری معاونت بهداشت و درمان طی هفته گذشته از ۲۹۰ واحد صنفی بازدید کردند.

او اظهار داشت: در اجرای این طرح‌ها به ۱۶۳ واحد صنفی تذکر، از ۶۰ واحد تعهد اخذ و ۷۷ واحد متخلف نیز پلمب شد.

فرمانده انتظامی فسا ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب شهروندان خصوصا اصناف و بازاریان با خادمان خود در نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: از شهروندان انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌اله محمدی بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف متخلف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامی این فرماندهی و حضور رئیس اداره صنعت و معدن کوه‌چنار طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان اجرا شد.

او اظهار داشت: در همین راستا ۹۸ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح، ۱۳ واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و همچنین عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید به شهروندان تاکید کرد با عمل به توصیه‌های پلیس و رعایت نکات ایمنی از سرقت اتومبیل خود پیشگیری کنید.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: رعایت نکات ساده ذیل می‌تواند در کاهش سرقت اتومبیل بسیار موثر واقع شود.

اوراق شناسایی شخصی را در خودرو رها نکنید و اگر بسته‌ای در اتومبیل دارید آن را در معرض دید قرار ندهید.
همیشه درب‌ها را قفل کنید و شیشه‌ها را کاملا بالا بکشید.
هرگز نام یا آدرس خود را روی دسته کلید منزل یا اتومبیل خود ننویسید. این کار ممکن است سارقین را به سوی منزل شما راهنمایی و ورود آن‌ها را به داخل منزل میسر کند. کلید‌های اتومبیل را از کلید‌های منزلتان جدا کنید.
چرخ‌های اتومبیل را به سمت جدول بچرخانید و بر سر راه آن‌ها مانع ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود که سارقان نتوانند خودرو شما را با یدک کش سرقت کنند.
در زمان فروش اتومبیل تان هرگز به یک غریبه اجازه ندهید که به تنهایی پشت فرمان بنشیند و آن را امتحان کند.
یک فتوکپی از کارت اتومبیل تهیه کنید و اصل آنرا در جای امنی قرار دهید.
اگر یک خودرو مدل قدیمی تازه رنگ شده برای فروش به شما پیشنهاد شود و یا افرادی قصد فروش اتومبیل و یا قطعات آن را به قیمت‌های ارزان دارند به این موارد مشکوک باشید.
به محض مشاهده افراد مشکوک و اتومبیل‌های رها شده به پلیس گزارش دهید.
خودرو خود را تا جایی که ممکن است در مناطق روشن و پر رفت و آمد توقف کنید.
از نصب سیستم دزد گیر توسط افراد متفرقه و ناشناس بر روی اتومبیل خود جدا خودداری کنید
اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوییچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز کنید.
از گذاشتن کودکان و افراد ناتوان به تنهایی در اتومبیل روشن اجتناب کنید.
از سوار کردن مسافران مشکوک و ناشناس خودداری کنید و حتی الامکان از انتقال مسافران به مسیر‌هایی که اصلا آشنایی ندارید پرهیز کنید.
سعی کنید در انتقال مسافران از مسیر‌های اصلی حرکت کنید و به بهانه خلوت بودن و روانی ترافیک از مسیر‌هایی که فرعی هستند و آشنایی ندارید و صرفا توسط آنان پیشنهاد می‌شود و اصرار می‌کنند تردد نکنید.
در هنگام ترک اتومبیل از قفل بودن درب‌ها و بالا بودن شیشه‌ها اطمینان حاصل کنید و به هنگام خروج از پارکینگ وقتی که برای قفل کردن درب آن از اتومبیل خارج می‌شوید خودرو را خاموش و سوییچ آن را بردارید.
در هنگام خرید اتومبیل از افرادی که کاملا آن‌ها را نمی‌شناسید بلافاصله نسبت به تعویض قفل درب‌ها و قفل پدال اقدام کنید.
سارقان گاهی تحت پوشش خانوادگی رانندگان را به مناطق خلوت کشانده و اقدام به اخاذی یا سرقت اتومبیل می‌کنند. پس در این مواقع هوشیار باشد.
هنگام تعویض چرخ یا بر طرف کردن نقص فنی اتومبیل از قفل بودن درب‌ها اطمینان حاصل کنید.
به هنگام خرید اتومبیل هویت فروشنده و اصالت مدارک و شماره‌های موتور، شاسی، بدنه و ... را احراز کنید.
همیشه سعی کنید سوئیچ دوم را در جیب یا منزل برای مواقع اضطراری نگهداری کنید.
در هنگام بروز نقص فنی ممکن است افراد سارق ظاهرا برای کمک کردن به شما قصد عملی کردن نیت مجرمانه خود را داشته باشند هرگز به این افراد ولگرد و مشکوک اعتماد نکنید.
در صورت بروز نقص فنی اتومبیل خود را در تعمیر گاه‌های معتبر قرار داده و سوییچ آن را فقط به مسئول تعمیرگاه تحویل دهید.
از انتقال مسافران بین شهری (به ویژه هنگامی که ۲ یا ۳ نفر هستند) به محل‌های پرت و در ساعات غیر معمول خودداری کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.