مهم‌ترین حوادث ۲۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پژو آردی و کشف ۱۵۳ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان نی‌ریز، ۱۵۳ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری پژو آردی کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز حین گشت زنی در محور سیرجان-شیراز، به یک سواری پژو آردی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۵۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی امسال است.

صحت عمل ماموران یگان ویژه پلیس فارس

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس از صحت عمل دو مأمور یگان ویژه در بازگرداندن کیف حاوی چک و مدارک به صاحبش خبر داد.

سرهنگ کورش سالمی اظهار داشت: دو تن از مأموران یگان ویژه استان فارس، هنگام انجام وظیفه در پلیس راه شیراز- فسا، یک عدد کیف حاوی ۹ فقره چک به مبلغ ۵۸۰ میلیون ریال، ۸ عدد کارت عابر بانک و تعدادی مدارک دیگر را پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: مأموران وظیفه شناس با پیگیری‌های فراوان، صاحب کیف را شناسایی و آن را به صاحبش تحویل می‌دهند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه صاحب کیف و مدارک از این اقدام مأموران وظیفه شناس یگان ویژه تقدیر به عمل آورد، گفت: مأموران نیروی انتظامی خدمت به مردم و کسب رضایت آنان را از وظایف اصلی خود می‌دانند.

سرهنگ سالمی ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام خداپسندانه مأموران یگان ویژه، افزود: در راستای ارج نهادن به اقدام خوب مأموران و الگوسازی آن، این مأموران وظیفه شناس به صورت شایسته مورد تقدیر قرار گرفتند.

کشف ۲۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۲۴۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بازرسی از ۲ واحد صنفی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر نگهداری سیگار قاچاق توسط افرادی سودجو در ۲ واحد صنفی، ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در بازرسی از این ۲ واحد صنفی، ۲۴۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ارزش اموال قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف قهوه قاچاق در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف مقدار زیادی قهوه خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در راستای برخورد با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی استهبان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۴ هزار و ۷۳۰ کیلوگرم قهوه خارجی قاچاق و فاقد مجوز کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق ۸ میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ لطیفی شهرستان لارستان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص مالک برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

افزایش ۷۰ درصدی کشفیات سرقت در ایام نوروز

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از افزایش ۷۰ درصدی کشفیات سرقت طی دو هفته اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان داشت: در راستای اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با جرایم، طی دو هفته اول سال جاری چندین مرحله طرح‌های پاکسازی در مناطق نقاط آلوده به اجرا در آمد که شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه پارسال بوده‌ایم.

او با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی کشفیات سرقت نسبت به مدت مشابه پارسال، افزود: در این مدت با تلاش‌های صورت گرفته، ۲۶ سارق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده تصریح کرد: توقیف ۵۰ دستگاه خودور و موتورسیکلت متخلف، کشف ۳۸ کیلو و ۴۱۰ گرم انواع مواد مخدر و جمع‌آوری ۱۹ معتاد متجاهر از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

سرهنگ مسعودی اظهار داشت: تشدید مبارزه با مقوله سرقت و مواد مخدر محوری‌ترین برنامه نیروی انتظامی به شمار می‌آید و این هدف مهم در تحقق افزایش امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش سازنده‌ای دارد.

سارق منزل در دام پلیس آگاهی فارس

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه‌ای منزل با ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در برخی از مناطق شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: کاراگاهان پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و فنی مطلع شدند که سارق پس از ارتکاب جرم به استان قم متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان  بیان کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی و اخذ نیابت به استان قم اعزام و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر و به فارس انتقال دادند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت منزل در شیراز اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت، نسبت به نصب سیستم‌های ایمنی از جمله حفاظ آهنی در مکان‌های احتمالی ورود سارقین در منزل از قبیل بالکن، درب ورودی، پشت بام، پاسیو و ... اقدام کنید.

تحقق ۷۵ درصدی سازش پرونده‌های قضائی

فرمانده انتظامی فیروزآباد از تحقق ۷۵ درصدی سازش پرونده‌های قضائی با تلاش مشاوران پلیس فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار افزود: از تعداد ۴۶۵ فقره پرونده قضائی ارجاعی به واحد‌های مشاوره کلانتری‌ها، ۳۵۸ فقره از آن‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

او اظهار کرد: وجود کارشناسان و مشاوران مددکار در کلانتری‌ها باعث شده است پرونده‌هایی که در این مراجع به خصوص در حوزه درگیری و اختلاف خانوادگی تشکیل می‌شود با سازش خاتمه یابد و کمتر به دادگاه ارجاع شود.

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: توصیه مشاوران پلیس فیروزآباد به خانواده‌ها به منظور کاهش آسیب‌ها و آلام در محیط زندگی، رعایت اخلاق حسنه، تاب آوری در برابر مشکلات، کنترل خشم و تصمیم نگرفتن در این شرایط و مراجعه به مشاوره قبل از هرگونه تصمیم گیری است.

کشف ۱۲۰ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۲۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر، در ۲۴ ساعت گذشته ماموران انتظامی لارستان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی در ۳ عملیات ضربتی، موفق به دستگیری ۳ نفر و توقیف یک دستگاه موتور‌سیکلت و ۲ دستگاه سواری از توزیع کنندگان مواد مخدر شدند.

او اظهار کرد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵، میزان ۶۶ کیلو و ۵۰۰ گرم، سواری پراید ۱۸ کیلو و ۵۰۰ گرم و از موتورسیکلت نیز ۳۵ کیلو (در مجموع ۱۲۰ کیلو تریاک) کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص ۳ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و روانه زندان شدند، از شهروندان خواست برای مقابله با سوداگران مرگ که همواره با هدف سودجوئی‌های خود سعی در آلوده کردن جوانان جامعه به مواد مخدر را دارند با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۴۲ فقره سرقت نتیجه اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از اجرای طرح ارتقاءامنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی وعملیاتی ماموران در این شهرستان به اجرا در آمد.

او ادامه داد: در این راستا ماموران موفق شدند ضمن دستگیری ۱۲ نفرخرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر، میزان ۳ کیلو و ۲۴۸ گرم انواع موادمخدر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۴۳ نفر سارق وهمچنین توقیف ۲۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف شدند.

سرهنگ صارمی، تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده در مجموع به ۴۲ فقره سرقت اماکن خصوصی، منزل و انواع سرقت در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

اعتماد کردن به تعمیرگاه‎ غیر مجاز موبایل باعث هتک حیثیت دختر جوان شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرام یکی از شهروندان خبر داد و گفت: متهم تعمیر کار غیر مجاز موبایل بود.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: برابر شکوائیه خانمی جوان مبنی بر دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرامش و انتشار تصاویر خصوصی وی، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت با توجه به خرابی تلفن همراه خود به تعمیرکار موبایل مراجعه و با توجه به شناختی که از وی داشته به او اعتماد و تلفن همراه خود را جهت تعمیر به آن سپردم.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم بعد از تعمیر گوشی این خانم اقدام به ورود و دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری وی و انتشار تصاویر خصوصی شاکی در شبکه اجتماعی کرده است.

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و دستگیر و از وی در خصوص موضوع شکایت تحقیق شد که پس از مواجهه با ادله جرم به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

این مقام سایبری به مجرمان فضای مجازی هشدار داد: دسترسی به حساب و اطلاعات کاربران جرمی مطلق بوده و برابر قانون جرایم رایانه‌ای "هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های مخابرانی که بوسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد" به حبس از ۹۱ روز تا یک سال و یا جزای نقدی از ۵ تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان توصیه کرد: هنگامی که می‌خواهید به تعمیرکاری مراجعه کنید قبل از آن تمامی عکس‌های شخصی و خانوادگی خود و همچنین اطلاعات مهم را حذف کرده و برای تمامی برنامه‌های داخل سیستم رایانه و تلفن همراه خود، رمز عبور مناسب انتخاب کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار