انجمن میراث پریشان کازرون در زمره برگزیدگان جایزه جهانی اکواتر قرار گرفت.

جایزه بین المللی اکواتر (استوا) که تحت نظر برنامه توسعه سازمان ملل متحد به تشکل‌های محلی اعطا می‌شود از سال ۲۰۰۲ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون در پانزدهمین دور این جشنواره، میراث پریشان ایران و آسیا را نمایندگی می‌کند.

در فراخوان این جشنواره که در بهمن ماه ۱۴۰۲ (ژانویه ۲۰۲۴) منتشر شده بود ۶۰۰ تشکل غیر دولتی از ۱۰۲ کشور دنیا کارنامه و گزارش عملکرد خود را ارسال کرده بودند که از این میان فقط ۱۱ تشکل به عنوان برگزیده نهایی معرفی شدند. 

عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، تعالی جایگاه تشکل‌های زیست محیطی استان فارس را برگ زرینی بر افتخارات این استان دانست و اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم که عرصه‌های محیط زیست استان فارس از وجود اعضای دلسوز، خردمند و با تجربه تشکل‌های محیط زیست بهره‌مند است، بدون تردید هر اقدامی در جهت تعالی جایگاه این تشکل‌ها رقم بخورد اقدامی در جهت افزایش توجه جهانی به تالاب‌ها و عرصه‌های محیط زیست فارس است.

او اظهار امیدواری کرد که اقدامات انجام شده برای حضور تشکل‌های محیط زیست فارس در عرصه‌های بین المللی زمینه جلب مشارکت بیشتر زیستمندان حاشیه تالاب پریشان را فراهم کند و همه بتوانیم در اقدامی فراگیر با تاکید بر توسعه پایدار شاهد به بار نشستن اقدامات برای احیای این تالاب ارزشمند باشیم.

محمد جواد سیاح پور دبیر انجمن میراث پریشان نیز در این رابطه گفت: میراث پریشان مجموعه‌ای از تجارب انباشته خود اعم از تجارب شکست و موفقیت و همچنین گزارش ۱۰ سال تلاش و پشتکار خود در حوزه محیط زیست بخصوص تالاب‌ها را برای این جشنواره ارسال کرد که این مجموعه مستندات مورد استقبال کمیته داوران این جایزه قرار گرفت.

 او ادامه داد: در فرایند نگارش کارنامه برای این جایزه معتبر بین المللی دفتر کمک‌های کوچک برنامه توسعه ملل متحد در ایران مشاوره و همراهی ارزشمندی را با انجمن داشت که جای تقدیر و تشکر دارد. 

انجمن میراث پریشان کازرون یک تشکل فعال در سطح استان فارس و کشور است که از سال ۱۳۹۳ به عنوان یک گروه کوچک در سطح شهرستان کازرون و در حوزه تالاب پریشان فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون پس از ۱۰ سال یک تشکل در تراز سطح بین المللی محسوب می‌شود. 

این سازمان مردم نهاد افتخارات دیگری از جمله قهرمان تالاب‌های ایران، چهره ملی آب و مقام نخست جایزه ملی محیط زیست را نیز در کارنامه خود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار