جایزه بین المللی ارتقای ارگونومی در کشور‌های در حال توسعه به استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعلق گرفت.

جایزه بین المللی ارتقای ارگونومی در کشور‌های در حال توسعه به دکتر علیرضا چوبینه مدیر گروه ارگونومی و استاد گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعلق گرفت.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این جایزه هر سه سال یک بار به فردی اعطا می‌شود که با طراحی و پیاده سازی برنامه‌های آموزشی، تحقیقات بنیادی و کاربردی، اجرای برنامه‌های مداخله‌ای در صنایع، سازماندهی متخصصان و کارشناسان در قالب انجمن علمی و همکاری‌های بین المللی در زمینه ارگونومی، نقشی موثر و برجسته در گسترش زیرساخت‌های علم و فناوری ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی در کشور‌های در حال توسعه صنعتی ایفا کرده است.

ارگونومی (Ergonomy) واژه‌ای است که ریشه یونانی داشته و از دو قسمت “ergo” به معنی کار و “nomos” به معنی قوانین طبیعی تشکیل شده است.
به عبارت دیگر ارگونومی فرآیند طراحی یا چیدمان محیط کار، محصولات یا سیستم‌های کاری است به گونه‌ای متناسب با افرادی که از آنها استفاده می‌کنند تا خستگی، آسیب و خطرات تا حد مطلوبی کاهش یابد.

ابوالفضل اژدرپور افزود: دکتر چوبینه از اساتید توانمند دانشکده بهداشت است که جوایز ملی و بین المللی بسیاری در حوزه ارگونومی کسب کرده است.

از مهم‌ترین این جوایز، جایزه «کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰» از رئیس جمهور شهید آیت اله دکتر «سید ابراهیم رئیسی»، دریافت جایزه «دستاورد‌های چند دهه تلاش در تحقیقات آکادمیک در حوزه ارگونومی» از موسسه ارگونومی و عوامل انسانی انگلستان (CIEHF) در سال ۲۰۲۲ است.

جایزه بین المللی ارتقای ارگونومی قرار است آگوست ۲۰۲۴ در کشور کره جنوبی و در کنفرانس سه سالانه انجمن بین المللی ارگونومی به دکتر چوبینه اهدا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار