دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برخورد قضایی با متخلفان بهداشتی و معرفی تهدیدکنندگان سلامت به مراجع قضایی موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: بر اساس گزارش مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برخورد قضایی با متخلفان بهداشتی و معرفی تهدیدکنندگان سلامت به مراجع قضایی رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

او، بیان کرد: متصدیان و کارکنان مراکز و اماکن عمومی که با نزدن ماسک و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی، سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، باید منتظر برخورد‌های قانونی باشند.

همتی، تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا کنون، ۵۷۸ هزار و ۳۲۹ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از سوی بازرسان بهداشت محیط انجام شد که منجر به تعطیلی هفت هزار و ۲۳ واحد صنفی و معرفی ۱۵ هزار و ۲۱ متخلف به مراجع قضایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به اینکه سلامتی مردم خط قرمز مسئولان است، ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط با انجام بازرسی‌های شبانه روزی در تلاش هستند که تخلف‌های بهداشتی را به کمترین میزان رسانده و بهداشت جامعه را تامین کنند.

او، از شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی  مراتب را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار