مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه از امروز بعدازظهر شاهد بارش رگبار‌های پراکنده در مناطق شرقی و جنوب شرقی استان خواهیم بود، از ورود موج جدید گرما در هفته آینده به استان خبر داد.

مسعود حقیقت گفت: از بعدازظهر امروز، ۲۹ تیرماه در بخش‌های شرقی و جنوب شرقی استان مثل شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان، داراب، زرین‌دشت، بوانات و سرچهان شاهد افزایش ابر و رگبار‌های پراکنده و وزش باد شدید خواهیم بود.

او با بیان اینکه در روز شنبه و یکشنبه، ۳۰ و ۳۱ تیرماه در همین مناطق فقط رشد ابر داریم، افزود: امروز و فردا یکی دو درجه از گرمای هوا در کل استان کاسته می‌شود ولی از روز یکشنبه، ۳۱ تیرماه موج گرما وارد استان فارس می‌شود و اغلب نقاط استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد: روز گذشته دمای هوای لامرد به ۵۰ درجه سانتی‌گراد و کورده خنج و دژگاه دهرم به ۴۹ درجه رسید و امروز هم کمترین دمای هوا متعلق به دشت نمدان اقلید با دمای ۱۲ درجه بوده است.

حقیقت در خصوص وضعیت هوای شیراز هم گفت: در شیراز تنها رشد ابر خواهیم داشت و پدید خاصی شاهد نخواهیم بود. دمای هوای شیراز دیروز به ۴۳ درجه و امروز صبح به ۲۳ درجه رسید، اما پیش‌بینی می‌کنیم دمای هوای شیراز امروز به ۴۱ درجه برسد و برای هفته آینده دمای هوای این کلان‌شهر شاید به بالای ۴۲ درجه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.