آمادگی اتحادیه عرب برای مداخله در بحران سیاسی لبنان

اتحادیه عرب اعلام کرد آمادگی دارد برای حل و فصل بحران سیاسی در لبنان وارد عمل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه عرب برای مداخله در بحران فعلی سیاسی در لبنان اعلام آمادگی کرد.

اتحادیه عرب روز سه شنبه اعلام کرد که آماده است برای حل بحران تشکیل دولت لبنان بین میشل عون، رئیس جمهور و سعد الحریری، نخست وزیر مکلف این کشور مداخله کند.

معاون اتحادیه عرب از تمامی گروه‌های سیاسی در لبنان خواست در راستای منافع ملی و تسریع در پایان دادن به بن سیاسی در این کشور با هم همکاری کنند. حسان زکی افزود دبیر کل اتحادیه عرب نسبت به بحران سیاسی ادامه دار در لبنان به شدت نگران است.

اخیرا میشل عون از سعد الحریری خواست تا اگر از تشکیل دولت درمانده است، این موضوع را اعلام کند و فرصت را به دیگری بدهد. میشل عون گفت: پیش‌نویس تشکیل دولت که سعد الحریری ارائه کرده، کوچکترین موازنه‌ای را درباره آنچه کشور را به تعطیلی کشانده است، ایجاد نمی‌کند.

رئیس‌جمهور لبنان تصریح کرد: اگر نخست‌وزیر مکلف از تشکیل دولت نجات ملی درمانده است، باید این را اعلام کند و فرصت را در اختیار کسی که می‌تواند، قرار دهد. با این حال الحریری، رئیس جمهور لبنان را مسئول تاخیر در تشکیل دولت می‌داند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار