رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از اجرای طرح تشدید نظارت زیست محیطی بر واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولید و مناطق شکار ممنوع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهرداد سلگی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند، بیان کرد: طرح تشدید نظارت زیست محیطی بر واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولید و مناطق شکار ممنوع شهرستان نهاوند اجرا می‌شود.

اوافزود: این طرح با توجه تعطیلات نوروزی و اوج فعالیت واحد‌های صنعتی، تولی، خدماتی و پایش مستمر این صنایع به ویژه در ساعات پایانی شب در دستور کار این اداره قرار دارد و با واحد‌های متخلفی که رعایت استاندارد‌های آلاینده‌های زیست محیطی را نمی‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: در بهمن و اسفند ماه اخطاریه‌های زیست محیطی برای واحد‌های دارای آلاینده پساب، پسماند و هوا صادر شده است.

این مسئول افزود: این واحد‌ها در صورت رفع نکردن آلایندگی زیستی محیطی در مهلت مقرربه مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سلگی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ واحد صنعتی در این شهرستان پایش و نظارت زیست محیطی شده‌اند.

اوعنوان کرد: کسانی که از انجام بازرسی ماموران سازمان برای نمونه‌برداری و تعیین میزان آلودگی ناشی از فعالیت مراکزصنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی ممانعت کنند و یا اسناد و مدارک و اطلاعات مورد نیاز سازمان را در اختیارشان نگذارد و یا اسناد و مدارک و اطلاعات خلاف واقع ارائه کنند، مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند اظهار داشت:: در صورت مشاهده و گزارش مردمی در مناطق طبیعی و شکار ممنوع منطقه آردوشان، گرین هر شخصی در این عرصه‌ها مبادرت به تیراندازی، هر گونه شکار و صید کنند، جرم محسوب شده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.