رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند از خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در فصل بهار خبر داد.

مهرداد سلگی رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در روز‌های پایانی سال، خصوصادر فصل بهارممنوع شده است، بیان کرد: با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

او افزود: با توجه به نزدیک شدن روز‌های پایانی سال شاهد افزایش خرید و فروش برخی گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی هستیم که این اقدام افراد فرصت طلب و سودجو به طبیعت و محیط زیست شهرستان خسارت جدی وارد می‌کنند.

سلگی ادامه داد: آبزیان نقش موثری در حفظ اکوسیستم طبیعی خود دارند و صید بی رویه آن‌ها موجب انقراض و بر هم زدن شرایط طبیعی و مطلوب این گونه‌های جانوری خواهدشد.

او ابراز داشت: برخی افرادفرصت طلب و سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم اقدام به عرضه و فروش برخی گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی درحال انقراض می‌کنند.

سلگی گفت: خرید و فروش گونه‌های جانوری از جمله مار آبی، لاک پشت، سمندر و گونه‌های گیاهی وحشی نظیر موسیر در ایام پایانی سال و فصل بهارتوسط افرادسودجو غیرقانونی و ممنوع است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند عنوان کرد: خرید و فروش این گونه‌ها بیشتر در حاشیه خیابان‌ها مشهود است که ما از شهروندان خواهشمندیم در جهت حفاظت از محیط زیست از خرید و فروش آبزیان و گونه‌های گیاهی وحشی خودداری کنند.

اواخطار داد: در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی با افراد متخلف، طبق مفاد ماده ۱۰ قانون شکار و صید برخوردقانونی و قاطع خواهدشد واز شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده تخلف موضوع را از طریق تماس با ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.