عضو شورای شهر تهران با تشکیل کمیته برای ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر درباره لایحه اصلاحیه تبصره یکم مصوبه ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات گفت: این لایحه در راستای واگذاری بخشی از اختیارات نهاد شورای شهر و شورایاری‌ها به شهرداری است و جایگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر را تضعیف خواهد کرد.

وی گفت: در سال ۸۶ شهردار وقت تهران از شورای شهر خواست تا شورایی تحت عنوان شورای بازنگری و اصلاح و هماهنگی نظامات برنامه ریزی و اجرای شهرداری تهران را تصویب کند و شورای شهر وقت، با تصویب آن، اختیارات شورای شهر را به شورای نظامات واگذار کرد، بعد از آن مصوبه، شهرداری، نهاد شورایاری‌ها را از مسیر اصلی خود منحرف کرد.

سالاری ادامه داد: این اقدام باعث بوجود آمدن مسائل و مشکلات زیادی در نهاد شورایاری‌ها شد که در نهایت اعضای اصلاح طلب و همچنین اعضای اصولگرا در شورای چهارم به این نتیجه رسیدیم که تشکیل شورای نظامات یک اشتباه استراتژیک بوده و اساسا موضوع ساماندهی مشارکت‌های مردمی از اختیارات شورای شهر است.

سالاری گفت: باید بگویم که شورای شهر تمام اختیارات را به ستاد هماهنگی‌ها واگذار نکرده است و این ستاد باید برای برخی اقدامات از شورای شهر مجوز بگیرد.

وی گفت: بنده مخالف تشکیل کمیته برای ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات هستم. همچنین یکی از اختیارات واگذار شده به شورای مذکور، تعیین سیاست ها، راهبرد‌ها و ماموریت‌های مرتبط با ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات است و این یعنی واگذاری کل اختیارات شورای شهر به کمیته‌ای که رییس آن شهردار تهران و دبیر آن معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار است، این در حالیست که سیاستگذاری و راهبری و نظارت از وظایف اصلی شورای شهر بوده و شهرداری مجری است.

سالاری تاکید کرد: من تقاضا دارم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، این موضوع را پس بگیرد، چراکه ما نباید با چنین تصمیمی مجموعه گسترده‌ای از اختیارات شورای شهر در حوزه سیاستگذاری و راهبری و نظارت را به کمیته‌ای بدهیم که همه شمول نیست.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر بیان کرد: اعضای ستاد هماهنگی شورایاری ها، نمایندگان شورای شهر هستند و نباید در قبال چنین موضوعی سکوت می‌کردند، چراکه این تصمیم گامی دیگر در راستای تضعیف نهاد شورایاری‌ها و واگذاری بخشی از اختیارات به شهرداری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار