حسینی آخرین تمهیدات سازمان مشارکت‌های اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا در بین مددجویان و کودکان کار را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مالک حسینی رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده برای مقابله با شیوع کرونا گفت: از آغاز شیوع کرونا با توجه به این که ما با گروه‌های حساسی در ارتباط هستیم آموزش‌های لازم به این گروه به مددکاران داده شد و بخش نامه‌های اولیه در این حوزه صادر  و مراکز خود را به شکل ویژه تغییر موقعیت دادیم و برای ورود افراد شیوه نامه‌های تهیه و ابلاغ کردیم.

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: در کنار این اقدام اتاق‌های ایزوله در مراکزی که بالای ۸۰۰ نفر گنجایش داشت تعبیه و افرادی که علایم اولیه داشتند را از مجموعه جدا و به مراکز درمانی معرفی کردیم.

حسینی بیان کرد: روزانه ۳ نوبت کار ضد عفونی مدد سرا‌ها در حال انجام است و تلاش شد آموزش همزمان را برای کارکنان ، مددکاران و مدجویان را آغاز کنیم.

او ادامه داد: در کنار گرمخانه‌ها که محل نگهداری افراد بی خانمان است، سامانسر‌اهای شهرداری تهران نیز میزبان افرادی که حتی خانواد‌های آن‌ها نیز حاضر به نگهداری از آن‌های نیستند و با کمک اداره کل سلامت و وزارت بهداشت شیوه نامه مخصوص تهیه شد و به این نهاد‌ها ابلاغ شد.

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود:در کنار مددجویان ،ما در مدیریت شهری با کودکان کار مواجه هستیم که تعداد ۴ هزار کودک کار را با کمک سمن‌ها و مراکز ساماندهی کردیم.

حسینی بیان کرد:پذیرش ما در گرمخانه ها در روزهای سرد سال بیشتر است اما مراکز ماده 16 که مربوط به معتادین متجاهر است با توجه به شیوع ویروس کرونا از پذیرش این افراد جلوگیری کرده که ما نیز این افراد را زیر پوشش قرار دادیم که در گرمخانه خاوران نزدیک به 830 نفر را پذیرش کردیم.

او ادامه داد:ما تنها مجموعه‌ای هستیم که به افراد بی خانمان به این شکل خدمات می‌دهیم و تصمیمی بر تعطیلی این نهاد‌ها نداریم، زیرا بسیاری از آن‌ها می‌توانند ناقل بیمای کرونا باشند.

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود:همچنین برای تمام مددجویان خود ماسک تولید تهیه کردیم که برای مجموعه خود بی نیاز شدیم وبرای کودکان کار اقدام‌هایی در حال انجام است ،همچنین برای مقابله با زباله گردی و مشکلات ناشی از ممنوعیت آن با سازمان‌های مردم نهاد به دنبال این هستیم تا غذای گرم تامین کنیم تا روزانه یک پرس غذای گرم را در اختیار ان‌ها قرار دهیم و خطی نیز به آن‌ها واگذار کنیم تا مسائل را به ما گزارش کنند.

حسینی بیان کرد: در ادامه نیز در تلاشیم شماره‌ای چهار رقمی بر اساس مصوب ستاد مدیریت بحران اعلام کنیم تا شهروندان وسازمان‌ها بتوانند کمک‌های سازماندهی خود را ارائه کنند.

او ادامه داد: در حوزه ضد عفونی گرمخانه‌ها بر اساس دستور العمل‌ها در حال انجام مسئولیت هستیم و تلاش ما این است که مواد ضد عفونی کننده را بر اساس شیوه نامه مورد تایید وزارت بهداشت تهیه و استفاده کنیم و در حوزه اقلام بهداشتی برای مددجویان باید اعلام کنم که ماسک تا ۲ عدد در اختیار هر مددجو قرار می‌گیرد و فاصله استراحت آن‌ها از هم نیز همواره رعایت می‌شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
با توجه به بی کیافیت مسئولین کارگر روز مزد و دست فروش ها و .... قبل از کرونا با بدبختی مطلق زندگی می کردنند ولی حالا آرزو خیلی کرونا گرفتن است.