رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در کردستان انجام شده این استان روی ریل توسعه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهرام نصراللهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، گفت: بزرگترین پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی استان در سخت‌ترین سال‌های مالی کشور به اجرا درآمده است.

او با بیان اینکه کردستان سومین استان کشور از نظر رشد بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ است، افزود: در مجموع ۷۶ درصد بودجه استانی ما افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یادآور شد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به پروژه راه آهن همدان سنندج تزریق شده است.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه پروژه جاده سنندج-مریوان با هزار و ۴۰۰ ریال اعتبار تخصیص داده شده آماده افتتاح است، گفت: تصفیه خانه‌های بیجار، حسن آباد یاسوکند و کامیاران طی یک سال اخیر به بهره برداری رسیده است.

او افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در این یک سال می‌توان به افتتاح بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز، سالن ورزشی سرپوشیده ۶ هزار نفری سنندج و اجرای ۱۳۰ پروژه ورزشی در سطح استان اشاره کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: سد رمشت در بهمن امسال آبگیری شد و سد امیرآباد هم تا پایان دولت دوازدهم آبگیری می‌شود.

نصراللهی زاده اظهار کرد: سال گذشته موافقت نامه احداث ۲ هزار واحد مسکونی محرومین در استان مبادله شد که تاکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد آن به بهره برداری رسیده است و ۳۰۰ واحد باقی مانده تا پایان سال به صاحبان آن‌ها تحویل داده می‌شود.

او با اشاره به اینکه در ابتدای دولت یازدهم شاخص راه روستایی آسفالته در استان ۳۳ درصد بود، گفت: طی این مدت یک هزار کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شد و با این اقدام ۱۷ درص د شاخص راه روستایی در استان افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.