نوبخت یکی از مهمترین طرح‌های کردستان را اتمام راه آهن سنندج - همدان - تهران عنوان کردوگفت:بنا داریم تا قبل از اتمام دوره دولت دوازدهم، این طرح به بهره برداری برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور روز چهاررشنبه در بدو ورود به کردستان در فرودگاه سنندج در گفتگو با خبرنگاران گفت: هدف از این سفر بررسی اهداف توسعه کردستان و تکمیل طرح‌ها با استفاده از ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل ردیف ویژه بودجه مازاد بر اعتبارات استان است تا حق شناسی دولت نسبت به مردم ایفا شود.

وی با بیان اینکه ۲۶ طرح و پروژه در کردستان شناسایی شده که اگر ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یابد تا پایان دولت به اتمام می‌رسد، افزود: تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده و تلاش داریم تا قبل از اتمام دوره دولت تمام این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

معاون رییس جمهوری یکی از مهمترین طرح‌های کردستان را اتمام راه آهن سنندج - همدان - تهران اعلام کرد و گفت: بنا داریم تا قبل از اتمام دوره دولت دوازدهم، سفر بعدی با قطار از تهران به سنندج بیاییم.

نوبخت درباره تامین آب شرب سنندج و انتقال آب از سد آزاد هم اظهار داشت: با جدیت به دنبال این طرح هستیم و موافقت‌نامه‌ای در این باره فردا امضا می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سال گذشته عملیات کلنگ‌زنی و اجرای ۲ هزار واحد مسکونی محرومین در استان آغاز شد افزود: در سفر فعلی کلید یک هزار و ۷۰۰ واحد از این واحد‌های مسکونی به صاحبان آن تقدیم و ۳۰۰ واحد باقیمانده تا پایان سال، بهره‌برداری می‌شود.

"علیرضا تابش" رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و "مرتضی بختیاری" رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، معاونین و مدیران ارشد و تعدادی از وزارتخانه‌ها و شمار دیگری از مقامات ملی و روسای سازمان‌ها و نهادها، معاون رییس جمهوری را در این سفر همراهی می‌کنند.

بهره برداری و واگذاری سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن محرومین و آسیب دیده از سیل در سطح روستا‌های استان، اولین برنامه سفر نوبخت به استان کردستان است.

شروع عملیات اجرایی پروژه آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه آب شرب شهر سنندج و افتتاح پروژه ازن زنی و ارتقای تصفیه خانه آب شرب این شهر، بعنوان یکی از مطالبات برحق مردم سنندج و از پروژه‌های مورد تاکید رییس جمهور، دیگر برنامه سفر معاون رییس جمهور در ایام الله دهه مبارک فجر به کردستان است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به کردستان پارک کوهستانی ۲۰ هکتاری "کوچکه ره‌ش" سنندج و پیاده راه فردوسی سنندج را افتتاح خواهد کرد ضمن اینکه مراسم پلاک‌کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در شبکه جهانی شهر‌های خلاق یونسکو با حضور وی برگزار می‌شود.

همچنین ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، حضور در صداوسیمای مرکز کردستان، بازدید از مراحل ساخت سریال تاریخی سنجرخان، بازدید از پروژه در حال احداث راه آهن همدان – سنندج، بازدید از عملیات اجرایی احداث چهار هزار و ۳۰۰ هکتار باغات مثمر در پایاب سد آزاد از دیگر برنامه‌های سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان است.

این ششمین سفر محمد باقر نوبخت به کردستان است و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سفر ۲ روز مهمان استان خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.