چنگلوایی گفت: ایجاد آمادگاه دائمی برای مقابله با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به دلیل مهاجر پذیر بودن از نظر آفت ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، کیخسرو چنگلوایی مشاور وزیر جهاد کشاورزی و ریس سازمان حفظ نباتات کشور در ستاد گیاه پزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت نقش اقدامات حفظ نباتات در ارتقای امنیت غذایی اظهارداشت: اگر در این استان مبارزه شیمیایی علیه ملخ صحرایی موفق نمی‌شد روزانه بیش‌از ۴۵ میلیارد ریال به تولیدات بخش کشاورزی منطقه خسارت وارد می‌شد که خوشبختانه با عزم جدی این مهم بموقع انجام شد.

او  ادامه داد: سیستان و بلوچستان در بین استان‌های درگیر مبارزه با ملخ صحرایی با ٣۴ درصد کل سطح مبارزه بیشترین مقدار مبارزه را داشته است.

رییس حفظ نباتات کشور در خصوص تشکیل آمادگاه دائمی مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان اعلام حمایت و پشتیبانی کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به توانمندی‌های خاص بخش کشاورزی گفت: این استان می‌تواند بخش اعظم گوشت قرمز، ماهی، میگو و میوه‌های گرمسیری موردنیاز کشور را تولید کند.

محمدعلی نیکبخت افزود: با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان و مرزهای طولانی آبی و خاکی همیشه مورد هجوم آفات و بیماری‌ها از جمله ملخ صحرایی مهاجر قرار می‌گیرد که به منظور ارتقای امنیت غذایی و مدیریت آفات قرنطینه‌ای بویژه آفت خطرناک ملخ صحرایی ضروری است یک آمادگاه دائمی مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در استان راه‌اندازی شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی نیز در این نشست گفت: با اعلام هشدار سازمان فائو و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر هجوم مجدد ملخ به کشور، کار دیده بانی و ردیابی ملخ صحرایی از مهرماه سالجاری آغاز و تا کنون کار دیده بانی در سطح ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار هکتار در ١٨ شهرستان جنوبی استان به انجام رسید.

امان الله طوقی افزود: در ماه‌های آبان ٩٨ تا تیر ٩٩ دیده بانی در سطح پنج میلیون و ٢٠ هکتار و مبارزه شیمیایی در سطح ١٨١ هزار و ٧٨٨ هکتار انجام شد ۲ این آفت نتوانست خسارت قابل ملاحظه‌ای به بخش کشاورزی وارد کند.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار