مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: استان کردستان به عنوان استان پیشرو در صدور نسخه‌های الکترونیک در کشور معرفی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،انور اسماعیلی مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به تلاش این اداره کل در راستای حذف کاغذ از روند درمان گفت: امسال ۷۰۲ هزار نسخه‌نویسی الکترونیکی در این استان صادر شده است.

او افزود:سه بیمه پایه شامل خدمات درمانی، سلامت و نیرو‌های مسلح به بیمه گذاران خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کنند که طبق تبصره‌های ماده واحده قانون بودجه سال ۹۹ سازمان‌های بیمه‌گر پایه درمان مکلف به پذیرش نسخه‌های الکترونیکی هستند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه کردستان به عنوان استان پیشرو در صدور نسخه‌های الکترونیک در کشور معرفی شده است، یادآور شد: الکترونیکی شدن نسخه‌ها باعث حذف کاغذ که در انتقال بیماری کرونا تاثیرگذار است، افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان، افزایش شفافیت مالی مراکز درمانی و ارایه دهنده خدمات پزشکی موثر است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح جلوگیری از سوءاستفاده‌های مالی از بیمه سلامت است.

او گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد بار مراجعه بیماران زیرپوشش بیمه سلامت به بخش خصوصی ۷۳۲هزار و تعداد بار مراجعه بخش دولتی دانشگاهی (بستری) ۵۶۵ هزار مورد بوده است.

اسماعیلی افزود: امسال همچنین بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای درمان بیمه‌شدگان در بخش‌های خصوصی، دولتی و دانشگاهی هزینه شده است.

گفتنی است؛طرح نسخه نویسی الکترونیکی از سال ۹۷ دراستان کردستان آغاز شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.