از ابتدای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار نسخه در کردستان صادر شده است.

انور اسماعیلی مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی از سال ۹۷ در کردستان آغاز شده است.

او افزود: با اجرای این طرح دفترچه‌های کاغذی حذف وبیماران هنگام مراجعه به مراکز درمانی تنها با ارائه کدملی از خدمات نسخه الکترونیکی بهرهمند می‌شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ مرکزبخش خصوصی در کردستان به این سامانه متصل شدند بیان کرد: در سال جاری ۸۰ درصد مطب‌ها در بخش خصوصی و ۱۰۰ داروخانه‌ها و مراکز پاراکلنیک به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی متصل شدند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان یادآور شد:در حال حاضر کردستان رتبه نخست را زمینه تولید نسخه‌های الکترونیکی در کشور به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۲ و نیم میلیون نسخه الکترونیک در سطح کشور ایجاد شده بیان کرد:از این میزان یک ششم آن برابر با ۴۵۰ هزار نسخه مربوط به استان کردستان است.

اسماعیلی اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال جاری نیز ۲۱۷ هزار نسخه الکترونیکی در کردستان تولید شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان افزود: در فروردین ماه سال جاری بیش از ۲ هزار بیمار خاص بدون مراجعه حضوری به مراکز درمانی نسخه الکترونیکی دریافت کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.