کردستان رتبه اول تولید نسخه الکترونیکی کشور را داراست و ۵۰ درصد نسخه الکترونیکی کشور در کردستان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هوشنگ فولادی معاون درمان بیمه تامین اجتماعی کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: کردستان رتبه اول تولید نسخه الکترونیکی کشور را داراست و ۵۰ درصد نسخه الکترونیکی کشور در کردستان تولید می‌شود.

او افزود: بیمارستان تامین اجتماعی سنندج و سقز در انجام زایمان طبیعی و کاهش درصد سزارین توانسته‌اند در میان بیمارستان‌های تامین اجتماعی کشور رتبه اول را کسب کند.

فولادی به آغاز پروژه طرح سامانه نسخه الکترونیک و حذف دفاتر درمانی در مراکز طرف قرارداد دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کردستان پرداخت و یادآور شد: استان از حیث تولید نسخه الکترونیکی مقام اول کشور را به خود اختصاص داده به طوری‌که بیش از ۵۰ درصد نسخه‌های الکترونیکی کل کشور در کردستان انجام می‌شود.

معاون درمان بیمه تامین اجتماعی کردستان بیان کرد: در سال ۹۷ رتبه‌های مختلفی کسب کردیم که کسب عنوان برتر چهارمین اجلاس نماز استان و کسب رتبه اول و دستگاه نمونه استانی در اجرای رعایت برنامه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف، کسب رتبه اول میان بیمارستان‌های تامین اجتماعی کشور در انجام زایمان طبیعی و کاهش درصد سزارین از جمله موفقیت‌های این مدیریت در سال ۹۷ است.

فولادی ذکر کرد: در ۹ ماه سال جاری بیمه‌شدگان ۵۸۴ هزار و ۹۱۷ بار به پزشک‌های عمومی، ۱۱۳ هزار و ۶۸۷ بار به پزشک‌های متخصص و ۷۴۹ هزار بار به‌صورت مراجعه سرپایی به مراکز درمانی این بیمه مراجعه کرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی در تولید نسخه الکترونیکی مقام اول را کسب کرده به‌طوری‌که بیش از ۵۰ درصد نسخه الکترونیکی در استان انجام می‌شود.

معاون درمان بیمه تامین اجتماعی کردستان یادآور شد: در سال جاری تعداد ۹ نفر پرستار در بیمارستان‌های سنندج و سقز، ۱۰ نفر نیروی خدماتی استخدام‌شده‌اند و همچنین در آزمون اخیر ۱۱ نفر نیز اضافه می‌شوند.

فولادی با اشاره به اینکه در این مدت ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی و درمانگاهی این بیمه در استان به ۷۹ درصد رسیده است افزود: در این مدت بیمه شدگان ۵۸۴ هزار و ۹۱۷ بار به پزشک‌های عمومی، ۱۱۳ هزار و ۶۸۷ بار نیز به پزشک‌های متخصص و ۷۴۹ هزار بار به صورت مراجعه سرپایی به مراکز درمانی این بیمه مراجعه کرده اند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: بیمه ، وزارت بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.