رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: وظیفه خطیر سفیران و مروجین سلامت مدارس، انتقال مفاهیم بهداشتی با استفاده از دانش لازم به دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد علی زارعی در نشست دبیرخانه بازنگری طرح سفیران و مدارس مروج سلامت در آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و یکمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مربیان و دانش آموزان، سفیران و مروجین سلامت قدم در راه پر افتخاری گذاشته اند چرا که در جهت فراهم کردن محیطی سالم برای زندگی تلاش می‌کنند.

او با بیان اینکه سفیران سلامت در جهت اشاعه تندرستی، نشاط و پویایی فعالیت می‌کنند و مروجین سلامت در مدرسه و جامعه محسوب می‌شوند، افزود: ما وظیفه داریم تا با فراهم کردن امکانات مناسب برای سفیران و مروجین سلامت در جامعه تلاش کنیم تا جامعه‌ای سالم و تندرست داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: این مهم حاصل نمی‌شود مگر با همفکری و همدلی و همراهی دستگاه‌های دیگر با آموزش و پرورش در جهت فرهنگ سازی و خانواده‌ها نیز به این موضوع باید به طور جدی نگاه ویژه داشته باشند.

زارعی با اشاره به وظایف سفیران سلامت در مدارس گفت: حضور نمایندگان سفیران سلامت در جلسات شورای مدرسه، همکاری در اجرای برنامه مدارس مروج سلامت، جلب همکاری سایر دانش‌آموزان مدرسه در انجام فعالیت‌های بهداشتی و ارائه مطالب آموزشی و علمی در مورد اصول بهداشت فردی، تغذیه سالم، ایمنی و بهداشت محیط، محیط زیست و بیماری‌های واگیر و غیرواگیر از جمله وظایف سفیران سلامت در مدارس محسوب می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان فارس تاکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه موضوع سلامت، ضروری است از همکاران اداره سلامت تا سفیران و مروجین سلامت تمام تلاش خود را برای سلامت جامعه دانش آموزان که آیندگان و آینده سازان این مرز و بوم هستند با جدیت تمام به کار گیرند.

در ادامه این نشست شیبانی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز، مروجین سلامت را بازوان توانمند اداره سلامت و همکاران اداره بهداشت در مدارس عنوان کرد.

او افزود: آموزش سلامت به دانش آموزان باعث نهادینه شدن این آموزش‌ها شده و در ارتقای سلامت و بهبود سبک زندگی و نیز سواد سلامت آینده جامعه بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار