معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: خودمراقبتی و خودآگاهی در حوزه سلامت بسیار اهمیت دار چرا که تنها در این صورت می‌توان از عوامل بیماری زا دوری کرده و شیوه صحیح و سلامت زندگی را انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدعلی قهرمانی در نخستین نشست ملی هم اندیشی کارگروه تخصصی سفیران سلامت و مروج سلامت که به میزبانی شیراز برگزار  شد،  گفت: خود مراقبتی و خودآگاهی در حوزه سلامت بسیار اهمیت دارد، زیرا تنها در این صورت می‌توان از عوامل بیماری زا دوری کرده و شیوه صحیح و سلامت زندگی را انتخاب کرد.

او ادامه داد: مسئولان و کارشناسان سلامت و تندرست آموزش و پرورش در خصوص مسئولیت و رسالت دانش آموزان سفیر در ارتقاء سلامت خود، همکلاسی‌ها و خانواده‌ها باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و از امکانات موجود به بهترین شکل ممکن در راستای هدف گذاری این مهم تلاش کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ضمن قدردانی از حضور استان‌های شرکت کننده در این مراسم با بیان مطالبی در مورد اهداف ارتقای سطح سلامت دانش آموزان، گفت: تغییر نگرش و رفتاردانش آموزان به کمک نیروی انسانی آموزش دیده، و ارتقاء سطح آگاهی و سواد بهداشتی تنها زمانی می‌تواند اثر مطلوب داشته باشد که عملکرد آن‌ها در خصوص مطالب و موضوعات مرتبط با سلامت فقط با دریافت اطلاعات و مفاهیم مختلف بهداشتی صحیح و مهارت‌های آموزشی در ارائه این اطلاعات حاصل می‌شود پس باید با تمام توان و تلاش خود و همکاری با این دبیرخانه بتوانیم روز‌های طلایی را برای این مهم رقم بزنیم.

زارعی ریئس اداره سلامت آموزش و پرورش فارس نیز ضمن تشکر از همکاران شرکت کننده در این وبینار با تاکید بر اینکه سفیر سلامت کسی است که در درجه اول از خود مراقبت می‌کند و سپس از اطرافیان، دوستان و خانواده گفت: سفیران سلامت باید با رعایت مسائل بهداشتی الگوی خوبی برای بقیه بچه‌ها باشند تا مدرسه وجامعه‌ای سالم داشته باشیم.

او در ادامه باتوجه به تشکیل دبیرخانه و میزبانی فارس به عنوان یکی از قطب‌های دبیرخانه کشوری سفیران سلامت دانش آموزی گفت: دبیرخانه تشکیل شده به میزبانی فارس در آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز آماده دریافت مطالب کلیدی دیگر همکاران از استان‌های مجاورمیباشد تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن به اهداف تعیین شده در این مهم برسیم.

رئیس اداره سلامت ضمن توضیح کامل بصورت پاورپوینت از اجرای کارگروه‌ها در سطح استان‌ها با اشاره به اهمیت کار تشکیلاتی دبیرخانه سفیران َسلامت دانش آموزای از مربیان بهداشت و مدیران مدارس خواست که فضا و شرایط را برای ایفای نقش مهم و پتانسیل بالای دانش آموزان در کار‌های تشکیلاتی چه به صورت مجازی و چه حضوری و آموزش مسائل مختلف به هم نوعان خودمهیا سازند.

اولین جلسه هم اندیشی کارگروه تخصصی (سفیران سلامت ومروج سلامت) با حضور همکاران آموزش و پرورش فارس، اصفهان. بوشهر، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، هرمزگان، کرمان به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار