رئیس مجلس افغانستان به سخنان اخیر همسر رئیس جمهور درباره تبدیل شدن پارلمان به بازار معامله و ادامه کار وزرای رد شده واکنش نشان داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در نشست عمومی امروز دوشنبه (۱ جدی/ دی ماه) در واکنش به سخنان اخیر رولا غنی، همسر رئیس جمهور درباره تبدیل شدن پارلمان به بازار معامله گفت: متاسفانه بانوی اول کشور به جای رعایت قلمرو صلاحیت‌های قوه مقننه و احترام به اراده صاحبان اصلی حاکمیت، بی‌حرمتی و توهین نابخشودنی را مرتکب شده است.

میررحمان رحمانی گفت: رای دادن و رای ندادن حق هر نماینده مردم است که به افراد واجد شرایط داده می‌شود، بنابراین هیچ‌کس یا مقامی حق ندارد که این آزادی را سلب و یا به دلیل آن به نماینده توهین کند.

به گفته وی، نامزدهایی که واجد شرایط ریاست و یا وزارت نبودند، به هیچ عنوان حق و مشروعیت انجام وظیفه را ندارند و نیز هیچ کسی به آنان چنین مشروعیتی را داده نمی‌تواند.

وی افزود که همسر رئیس جمهور جایگاه حقوقی اش در هیچ سندی روشن نیست. رحمانی تصریح کرد: «مجلس نمایندگان اجازه نمی‌دهد که اشخاص غیر مسئول و مجهول‌الهویه به مسئولیت و اراده نمایندگان مردم توهین کنند؛ رئیس جمهور باید هرچه زودتر افراد واجد شرایط را جهت کسب رای اعتماد نمایندگان به مجلس معرفی‌کند.»

گفتنی است که رولا غنی، همسر رئیس جمهور افغانستان اخیرا پارلمان را میدان خرید و فروش رای خوانده و گفته بود که وزرای پیشنهادی زن که از مجلس رای اعتماد نگرفته اند، به کارشان ادامه می‌دهند.

این اظهارات با واکنش تند نمایندگان مجلس افغانستان رو به رو شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار