اطلاعات جدیدی از خودرو مسابقه‌ای Le Mans Hypercar توسط شرکت پژو منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود سه ماه پیش شرکت پژو اسپورت اعلام کرد در حال ساخت خودرویی جدید برای حضور در مسابقات رانندگی است و این خودرو در مسابقه 2022 FIA World Endurance Championship شرکت خواهد کرد. اما به تازگی برخی از اطلاعات فنی این خودرو در فضای مجازی پخش شده است که از استفاده شرکت پژو از یک موتور HYBRID4 500KW در این خودرو خبر می‌دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از شرکت پژو، این خودرو قرار است از موتور هیبریدی بهره ببرد که قدرتی فوق العاده دارد.

خودرو مسابقه‌ای پژو Le Mans Hypercar نام دارد. موتور آن توربو دوگانه با حجم موتور ۶ لیتر است که در وسط این اتومبیل و درست پشت سر راننده قرار دارد. در ابندا شایعاتی مبنی بر ساخت این خودرو به صورت تک توربو در فضای مجازی منتشر شده بود، اما پژو اعلام کرد برای استفاده از نهایت سرعت در‌ این اتومبیل مجبور به استفاده از موتور توربو دوگانه شده است. این موتور توانی معادل ۶۷۰.۵ اسب بخار را دارد و وزن آن صرفا ۱۶۵ کیلوگرم است.

خودرو مسابقه‌ ای پژو

توان موتور الکتریکی نصب شده در خودرو Le Mans Hypercar 

موتور الکتریکی تعبیه شده در این خودرو در بخش جلویی آن قرار گرفته است که نیرویی معادل ۲۶۸ اسب بخار از خود تولید می‌کند؛ این میزان نیرو برای یک موتور الکتریکی، قدرتی فوق العاده به شمار می‌رود. گیربکس خودرو از نوع هفت سرعته بود و تعویض دنده آن از طریق پدال‌های نصب شده در پشت دنده انجام می‌شود.

شیوه عملکرد دو موتور تعبیه شده در این خودرو به این صورت است که از زمان آغاز حرکت تا رسیدن به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، استفاده خودرو صرفا از موتور احتراقی خواهد بود و پس از رسیدن به این سرعت به طور مشترک از دو موتور الکتریکی و احتراقی استفاده خواهد کرد؛ گفتنی است ترکیب توان خروجی از هر دو موتور این خودرو نباید بیش از ۵۰۰ کیلو وات باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
ما هم پراید مسابقه ای میسازیم
آخرین اخبار