قبادی دانا گفت: اتاق‌های هنر در مراکز روزانه و شبانه روزی توانبخشی بهزیستی راه اندازی شده است و در آنجا هنر‌های مختلفی به افراد دارای معلولیت آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه فرهنگی ویژه افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: این دومین نمایشگاه کشوری است که به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت افتتاح شد.

وی بیان کرد: سال گذشته اولین نمایشگاه فرهنگی ویژه افراد دارای معلولیت با ۳۰۰ اثر شاخص افتتاح شد و ۱۸۸ اثر سال گذشته به فروش رفت که ۱۶۰ میلیون تومان خریداران آثار هنری هزینه کردند.

قبادی دانا با اشاره به اینکه امسال۱۵۰۰ اثر در نمایشگاه گذاشته شده است، ادامه داد: آثار فاخر توسط داوران کشور ممیزی شده است، این نمایشگاه تجلی هنر افراد دارای معلولیت است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: اتاق‌های هنر در مراکز روزانه و شبانه روزی توانبخشی راه اندازی شده است و هنر‌های مختلف به افراد دارای معلولیت آموزش داده می‌شود و بیش از هزار نفر از مربیان توسط همکاران ما در مراکز به این افراد آموزش می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه ۴۲ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در اتاق‌های هنر مراکز توانبخشی آموزش می‌بینند، ادامه داد: همچنین جشنواره تئاتر منطقه در حال برگزاری است و ۲۵۰ گروه افراد دارای معلولیت در جشنواره حضور دارند و در حوزه موسیقی هم اقداماتی انجام شده و یکی از گروه‌های افراد دارای معلولیت، رتبه برتر موسیقی را در جشنواره تونس کسب کرد و یکی از افراد دارای معلولیت در حوزه موسیقی در جشنواره ژاپن رتبه دوم را کسب کرد.

قبادی دانا خاطر نشان کرد: در جشنواره ژاپن نیمی از آثار این جشنواره برای افراد دارای معلولیت جمهوری اسلامی بود که نشان از مشارکت حداکثری این قشر در موضوعات هنری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار