معاون اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: یک واحد تولید کنسانتره سالانه با ظرفیت اسمی تولید ۱۰ هزار تن در سطح شهرستان فعال است.

آکو جوانمردی معاون اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اعلام اینکه شهرستان مهاباد یکی از قطب‌های تولید سیب در آذربایجان‌غربی است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: یک واحد فرآوری سیب در این شهرستان سالانه حدود ۱۰ هزار تن کنسانتره و ۲ هزار و ۴۰۰ تن آبمیوه و هزار و ۸۰۰ تن شربت آبمیوه تولید و روانه بازار می‌کند.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: با توجه به اینکه تنها یک واحد فرآوری سیب با ظرفیت اسمی تولید ۱۰ هزار تن کنسانتره دراین شهرستان فعال است، این امر شاید یکی از دلایلی باشد که تمایل به صادرات و تازه خوری سیب در بین باغداران این شهرستان بسیار زیاد است.

جوانمردی پیش‌بینی کرد امسال در مجموع ۸۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های این شهرستان ذخیره شود که این مقدار در مقایسه با پارسال ۴۰ درصد کاهش یافته است که این کاهش ذخیره‌سازی هم به دلیل کاهش تولید محصول است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به فعالیت ۲۳ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان گفت: این واحد‌های سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۲۵ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره شده در آن‌ها با توجه به نیاز بازار تا پایان سال به تدریج خارج می‌شود.

یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه ایجاد صنایع تکمیلی در کنار مراکز تولید محصولات کشاورزی است که می‌تواند راهکاری مهم برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان و فراهم کردن بستر مناسب برای امر صادرات این محصولات باشد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.