مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون ۷۲ هزار و ۸۱۸ تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است و این شهرستان رتبه دوم خرید تضمین گندم را در استان دارد.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون ۷۲ هزار و ۸۱۸ تن گندم توسط ۴ مرکز خرید تضمینی این شهرستان شامل مراکز خرید روستا‌های گوگ تپه و حاج حسن مکریان، کارخانه آرد طراوت و سیلوی بادبند، خریداری شده است و این روند تا پایان فصل برداشت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: به دلیل پایش‌های مستمر مزارع توسط کارشناسان جهادکشاورزی و توجه کشاورزان به توصیه‌های فنی آنها، بیماری زنگ زرد و آفت سن در مزارع غلات به خوبی مدیریت و کنترل شد و گندم تولیدی در میاندوآب از کیفیت بالایی برخوردار و عاری از سن زدگی است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در خصوص سیلوی بادبند این شهرستان نیز ادامه داد: سیلوی بادبند ظرفیت نگهداری ۲۵ هزار تن غلات را دارد و امسال از آغاز برداشت محصول گندم، تاکنون ۱۴ هزار و ۳۷۳ تُن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان منطقه را بصورت تضمینی خریداری کرده است.

وی افزود: این مرکز خرید در زمینی به مساحت ۲ هکتار، با سه هزار و ۱۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف در سال ۱۳۸۸، راه اندازی شده است و با فعالیت آن، برای تعداد ۱۰ نفر بصورت مستقیم و پایدار زمینه اشتغال فراهم شده است.

مقدم اظهار کرد: مجری طرح سیلوی بادبند موفق به اخذ جواز تأسیس کارخانه آرد از مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی شده و برای راه‌اندازی خط تولید آرد، متقاضی دریافت تسهیلات بانکی است که فرماندار میاندوآب جهت معرفی این واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات، به کارگروه رفع موانع تولید استان، قول مساعد داد.

وی ادامه داد: با آغاز بهره‌برداری از خط تولید آرد در جوار سیلوی بادبند برای ۱۰ نفر جدید نیز بصورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، ۸ هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.