پس از اقدام نظامی مغرب در بمباران مناطقی در جمهوری دموکراتیک عربی صحرا، جبهه پولیساریو از ادامه مبارزات خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جبهه پولیساریو، سران جنبش استقلال طلب صحرای باختری روز شنبه یک روز بعد از عملیاتی که ارتش مغرب (مراکش) در منطقه حائل این سرزمین مورد مناقشه در نزدیکی مرکز موریتانی آغاز کرد، اعلام کرد مبارزات ادامه می‌یابد.

بر این اساس، محمد سالم ولد سالک، وزیر امور خارجه «جمهوری دموکراتیک عربی صحرا»، بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد: بعد از جنایت هولناکی که نیرو‌های مغرب در کرکرات مرتکب شدند، مبارزات ادامه می‌یابد.

استقلال طلبان پولیساریو، جمهوری دموکراتیک عربی صحرا را در سال ۱۹۷۶ اعلام کرده اند. ولد سالک اعلام کرد آتش بسی که طرف‌های مغربی و صحرا زیر نظر سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۱ امضا کرده اند، به گذشته تعلق دارد.

وزیر دفاع جمهوری دموکراتیک عربی صحرا در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد اعلام کرد: مناطق محبس و کرکرات با خمپاره و تیربار هدف حمله واقع شده اند.

وزارت دفاع جمهوری دموکراتیک عربی صحرا روز جمعه بدون اشاره به جزئیات بیشتر، به حملات گسترده‌ای در طول دیوار دفاعی مغرب در مناطق محبس، حوزه، اوسرد و فارسیه انجام گرفته است اشاره و اعلام کرد این حملات خسارات جانی و مالی به دشمن وارد کرده است.

ابراهیم غالی، رئیس جمهوری دموکراتیک عربی صحرا و دبیرکل پولیساریو روز شنبه اعلام کرد با صدور دستوری پایان تعهدات به توافقنامه آتش بس و از سرگیری عملیات مسلحانه به منظور محافظت از حقوق غیر قابل انکار مردم ما را اعلام کردم.

مغرب روز جمعه اعلام کرده بود عملیاتی نظامی در منطقه حایل کرکرات، در منتهی الیه جنوب صحرای غربی که وضعیت آن نامشخص است، آغاز کرده است تا جاده منتهی به کشور همسایه موریتانی را بعد از سه هفته انسداد بازگشایی کند.

ولد سالک افزود سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا باید مغرب را به رعایت دقیق مرز‌های خود و همسایگانش وادار سازند.

گفتنی است جبهه پولیساریو سازمانی سیاسی نظامی در صحرای غربی است. این گروه در سال ۱۹۷۳ به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعماری اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شد. پولیساریو پس از خروج اسپانیا در سال ۱۹۷۶ از این منطقه و تقسیم آن بین مراکش و موریتانی به مخالفت با این دو کشور پرداخت. موریتانی و پولیساریو در سال ۱۹۷۹ با یکدیگر صلح کردند، اما مراکش تمام منطقه صحرای غربی را ضمیمه خاک خود کرد. از آن پس جبهه پولیساریو به مقاومت علیه مراکش ادامه داده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار