بنیان‌گذار یک استارتاپ حوزه سلامت گفت: با طراحی یک نرم افزار موفق شدیم حضور بیماران در مراکز درمانی را کاهش دهیم.

بهار مازندرانی، بنیان گذار یک استارتاپ در حوزه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پایش و پیگیری بیماران از جمله خلا‌ءهای حوزه سلامت در کشور است، اظهار کرد: موفق به طراحی یک سامانه شده‌ایم که از طریق آن سه نوع خدمت (آموزش، ارتباط با پزشک و فالوآپ) را ارائه می دهیم.

بنیان گذار این استارتاپ با اشاره به نحوه ویزیت بیماران در این سامانه، گفت: طبق استاندارد وزارت بهداشت زمان ویزیت هر بیمار باید ۲۰ دقیقه به طول بیانجامد و این در حالی است که در ایران ویزیت اختصاص داده شده به بیمار بین ۲ تا ۵/ ۲دقیقه طول می‌کشد به همین دلیل پزشکان معمولا فقط زمان برای تشخیص بیماری دارند و فرصتی برای آموزش خودمراقبتی توسط پزشک معالج وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه در سامانه حدود ۹ هزار مراجعه کننده داشتیم، بیان کرد: از طریق پزشکان پس از ویزیت به بیماران معرفی می شویم تا پس از خروج بیمار از مطب با استفاده از سامانه ارتباط پزشک و بیمار برقرار باشد و بیماران آموزش‌های لازم را از طریق سامانه دریافت کنند. درحال حاضر  با ۱۸ کلینیک و ۴ بیمارستان در حال همکاری هستیم.

مازندرانی گفت: بستری فراهم کرده‌ایم تا پس از اولین ویزیت پزشک که به صورت حضوری و برای تشخیص بیماری است ملاقات‌های بعدی برای کنترل بیماری به صورت آنلاین انجام شود. سامانه ما ویزیت آنلاین نیست، زیرا فکر می‌کنیم تشخیص بیماری نیاز حضور بیمار در مطب پزشک دارد.

او ادامه داد: در دوران شیوع کرونا پس از تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسخه این نرم افزار در اختیار کاربران کرونایی قرار می گیرد.

بنیان گذار این استارتاپ بیان کرد:  بیماران بابت هر ماه استفاده از این سامانه حق عضویت ۲۰ هزار تومانی پرداخت می‌کنند که این مبلغ سهم پزشک و ما است که براساس تعرفه‌ای که در وزارت بهداشت وجود دارد، تعیین شده است. هر بیمار به طور متوسط ۳ الی ۴ ماه از این نرم افزار استفاده می‌کند.

او با اشاره به نگهداری اطلاعات بیماران در این سامانه اظهار کرد: هیچ کدام از اطلاعات بیمارانی که از سامانه بهزی استفاده می‌کنند از مبادی بین المللی عبور نمی‌کند و اطلاعات بیمار و پزشک براساس استانداردها قفل و در کانال امن رد و بدل می‌شود.

مازندرانی گفت: این سامانه  از زمان آغاز فعالیت تا کنون به صورت ۲۴ ساعته به بیشتر از ۳ هزار و ۸۰۰ سوال در ۷ دقیقه پاسخ داده که از این تعداد، ۵۰۰ سوال اورژانسی به پزشکان ارجاع داده شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار