وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۱۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان با چالش هیأت علمی تطبیقی مواجه بودند که با پیگیری‌های انجام شده، رفع شد.

علیرضا کاظمی در سی و پنجمین جلسه شورای معاونان که عصر شنبه با حضور اعضای شورای معاونین و مدیران کل استان‌ها برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی (ع) و سالگردشهادت سردار سلیمانی بر بر ارائه راهکار و تدوین نقشه اجرایی برای بهبود وضعیت آزمون‌های تیمز و پرلز، تاکید و اظهار کرد: ضرورت دارد معاونت‌های مربوط با تدوین راهکاری عملیاتی و اجرایی در راستای بهبود وضعیت ایران در این آزمون‌ها گام مؤثری بردارند و ما نیازمند برنامه عملیاتی در کف مدارس هستیم.

وی با تأکید بر رویکرد کیفیت بخشی و رهنمود‌های رئیس‌جمهور در این باره گفت: طرحی عملیاتی توسط دو معاون آموزش ابتدایی و متوسطه ارائه شد که مورد توجه قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این طرح عملیاتی، توانمندسازی معلمان و ارائه بسته آموزشی، استفاده از فناوری‌ها و روش‌های تدریس، تغییر چیدمان کلاس ارائه شد که در حال آماده سازی بخشنامه و دستور العمل اجرایی برای انجام آن هستیم.

کاظمی یادآور شد: ضرورت دارد موضوع بازنشستگی اعضای هیأت علمی دنبال و از توانمندی‌ها و ظرفیت اساتید در سال آینده نیز استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه جلسه شورای معاونان با تأکید بر تشکیل هیأت اندیشه ورز اجرایی و علمی در بخش‌های مختلف وزارت آموزش پرورش بر بکارگیری ظرفیت‌های مختلف در این زمینه تأکید کرد و گفت: این اعضا باید در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی نقش داشته باشند و به نوعی به شبکه ارتباطی این وزارتخانه با بدنه جامعه تبدیل شوند.

در ادامه این جلسه مصطفی آذر کیش، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش به تحلیل آزمون‌های تیمز و پرلز و اقدامات در حال انجام برای رشد و بهبود وضعیت این آزمون‌ها اشاره کرد و گفت: با بررسی انجام شده به این نکته رسیدیم که میان منابع مالی و بهبود عملکرد دانش آموزان در آزمون‌ها، رابطه معناداری وجود دارد.

وی افزود: همچنین برای بهبود عملکرد دانش آموزان در رشته تجربی، اقداماتی از جمله تولید محتوای آموزشی، آزمون‌های هماهنگ، سلسله وبینار پژوهشی، هوش مصنوعی، وبینار کج فهمی در مفاهیم علوم تجربی و تغییر رویکرد طراحی سوالات در حال انجام است.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اقدامات در حال انجام برای بهبود وضعیت در رشته ریاضی در این آزمون‌ها تصریح کرد: آموزش الگوریتمی، اتاق فکر ریاضی متوسطه اول، ایجاد کانال آموزشی خشت اول در سامانه شاد و... از جمله اقدامات هستند.

آذرکیش با ارائه پیشنهادات و انتظارات در این حوزه بیان کرد: شناسایی منشأ مشکلات دانش آموزان ایرانی در آزمون‌ها، توانمند سازی معلمان، مساعدت بر اجرای طرح سنجش دستاورد‌های دانش آموزان، تلفیق موضوعات درسی، اجرای طرح آموزشی به ویژه ریاضی و... از جمله آنها محسوب می‌شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۲۳:۲۲ ۱۵ دی ۱۴۰۳
جناب وزیر .طبیعتا همه معلمان با مدرک دکترا امکان جذب در دانشگاه فرهنگیان را ندارند لطفا فکری به حال حقوق و مزایای این قشر هم بکنید اگر یک حق همترازی برایشان لحاظ شود کار بزرگی برایشان کردید خدا خیرتان بدهد پیگیری کنید در اولویت قرار دهدید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۵ دی ۱۴۰۳
جناب وزیر .طبیعتا همه معلمان با مدرک دکترا امکان جذب در دانشگاه فرهنگیان را ندارند لطفا فکری به حال حقوق و مزایای این قشر هم بکنید اگر یک حق همترازی برایشان لحاظ شود کار بزرگی برایشان کردید خدا خیرتان بدهد پیگیری کنید در اولویت قرار دهدید متشکرم
آخرین اخبار