رئیس دادگستری منوجان گفت: مجمع خیرین حامیان عدل برای اولین بار در استان کرمان به منظور حمایت از اقشار مستمند و زندانیان با مشکلات خانوادگی در منوجان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سامان افشارمنش، رئیس دادگستری منوجان در جلسه مجمع خیرین شهرستان منوجان گفت: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و نیز اتخاذ ساز و کاری برای رسیدگی به امور حقوقی و قضایی محرومان، مجمع خیرین حامیان عدل در شهرستان منوجان تشکیل شد.

او افزود: مجمع خیرین حامیان عدل برای اولین بار در استان کرمان به منظور حمایت از اقشار مستمند و نیازمند و زندانیان با مشکلات خانوادگی و با هدف پیشگیری از وقوع جرم، بازپروری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان منوجان راه اندازی شده است.

افشارمنش شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های خیران را از اهداف این طرح ذکر کرد و بیان داشت: رفع موانع تحقق عدالت ناشی از کم اطلاعی یا کم بضاعتی اقتصادی، ایجاد همبستگی اجتماعی بیشتر و تقویت سرمایه‌های اجتماعی و نیز فرهنگ سازی اسلامی و دستگیری از شهروندان نیازمند بازپروری از دیگر اهداف تشکیل مجمع خیرین در شهرستان منوجان به شمار می‌رود.

او محدوده فعالیت خیرین عدالت یار را در فرآیند‌های مرتبط با دادرسی اعلام کرد و گفت: کلیه اقدامات مرتبط با دعاوی حقوقی و کیفری و رفع اختلافات برای افراد بی بضاعت و نیازمند این خدمات می‌تواند در این حوزه به صورت ویژه انجام گیرد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه قوه قضاییه باید مظهر عدالت، ملجا مورد اطمینان و پناهگاه آرامش بخش مردم برای احقاق حقوق باشد، تصریح کرد: با این حرکت که با تعامل و همکاری خیرین آغاز می‌شود، گام‌های مؤثری در مسیر استیفای حقوقِ نیازمندانِ حمایت حقوقی، موضوع پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق برداشته خواهد شد.

او بیان داشت: زیر بنای حقوق، اخلاق است و با توسعه این تکیه گاه و تشکیل مجمع خیرین می‌توان کمک بزرگی به محرومان کرد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.