رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: ۷۰ عنوان کتاب با موضوع حجاب و عفاف درکتابخانه‌های عمومی این شهرستان موجود است.

خلیل الله باقی زاده گفت:۲۱ تیر ۱۳۱۴ در اوج اقتدار نظامی رضاشاه و در اعتراض با اقدامات وی درخصوص اجباری کردن پوشش مردان و مقدمه چینی هایش برای کشف حجاب زنان، گروهی از مردم مشهد و زائران حرم مطهر رضوی دست به اعتراض زدند.

وی تصریح کرد: با وجود خودداری مقامات محلی و نیرو‌های نظامی حاضر در محل برای برخورد خشن با اعتراض کنندگان که در مسجد تاریخی گوهرشاد جمع شده بودند، با دستور اکید شاه و مقامات عالی رتبه ارتش، به مسجد گوهرشاد حمله شد.

 باقی زاده افزود: در میان شگفتی مردم از این پرده دری آشکار، زائران بارگاه امام هشتم، به شکلی وحشیانه به شهادت رسیدند.

وی ابراز داشت: این حادثه، بازخورد‌های زیادی در جامعه ایران داشت و حتی به تسویه حساب‌های سیاسی در راس قدرت هم منجر شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: علی اسدی، استاندار خراسان که از دستور شاه برای کشتار زائران حرم رضوی خودداری کرده بود، به سرعت تیرباران شد و پدر همسرش محمدعلی فروغی که از چهره‌های برجسته حکومت پهلوی بود، تبعید شد.

وی افزود: این روز تاریخی در تقویم رسمی کشور، روز بزرگداشت حجاب و عفاف نامیده شده است. 

باقی زاده بیان داشت: کتابخانه‌های عمومی کوهبنان ازابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تعداد ۷۰ عنوان کتاب باموضوع حجاب تهیه و نگهداری کرده است که نشان دهنده تحقق اهداف برنامه‌ای این نهاد در راستای فعالیت‌های مرتبط با «راهکاری اجرایی گسترش عفاف و حجاب» است.

وی تصریح کرد: این کتاب‌ها می‌تواند برای خانواده‌هایی که فرزندان دختر دارند، مفیدتر و کاربردی‌تر باشد، اما همه دوست داران کتاب می‌توانند این کتاب‌ها را بخوانند و از آن ها لذت ببرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.