سرلشکر سلامی گفت: ما آماده هستیم همه ظرفیت‌هایمان را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم و آرایش ما در مقابله با کرونا، جنگی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت بهداشت، اظهار کرد: به تمام مسئولان، پزشکان و کسانی که ماه‌ها شبانه‌روز تلاش کردند، خداقوت می‌گوییم؛ میدان مبارزه با کرونا، آزمایش بسیار بزرگی بود که به جامعه پزشکی و درمانی با مفاهیم خیلی زنده و زیبا و درخشانی مثل شرافت، فداکاری، وفاداری، ایثار و از خود گذشتگی معنا بخشید و به تصویر کشید و تصور من این است که خیلی در ارتفاع بخشیدن شخصیت جامعه پزشکی موثر بود و همچنان این تاثیر برقرار است.

سردار سلامی گفت: هدف دوم ما از حضور در وزارت بهداشت این است که بنابر دستور مقام معظم رهبری اعلام کنیم ما آماده هستیم همه ظرفیت‌هایمان در زمینه بیمارستان‌های ثابت و سیار را در اختیار قرار دهیم و در شرایط کنونی آرایش ما در مقابله با کرونا جنگی است.

او ادامه داد: یک حماسه خلق شده است و چیزی فراتر از یک کار حرفه‌ای است. تلاش‌های حرفه‌ای ارزشمند است ولی وقتی این تلاش‌های حرفه ای با معانی دیگری پیوند می خورد که از آن گذشت، ایثار، ترجیح دادن حیات دیگری برخود و فداکردن سلامت خود برای سلامت بخشیدن به جامعه معنا می شود بسیار زیباست و یک فرهنگ خیلی درخشان و برجسته در جامعه ما در حال شکل گیری است.

فرمانده کل سپاه گفت: کسانی که در عرصه درمان کرونا نقش قوی ایفا کردند خیلی در آفرینش این بعد از فرهنگ جامعه که یک بعد افتخارآفرینی است و اصلا تراز شخصیت ملی ما را  در سطح نظام بین الملل بسیار بالا برد و بهبود بخشید و افتخار آفرید بنابراین وظیفه خود می دانیم که در کنار وزارت بهداشت باشیمکه پرچمدار بزرگ سلامت کشور هستند و این مسیر درخشان را باز کردند و به جامعه هم تعادل و هم آرامش و ثبات و امنیت روحی و روانی بخشیدند.

او گفت: می دانیم که کارهای پزشکی چقدر خستگی دارد و البته فقط می دانیم و حس کردن آن متفاوت است و کاملا قابل مقایسه است با افتخارات بزرگی که در دوران پرافتخار دفاع مقدس خلق شده است و هیچ تفاوتی نمی کند. شاید این صحنه خیلی سخت تر از دفاع مقدس باشد که این آزمایش هم افتخار آمیز و سرافرازانه برای نظام و جامعه پزشکی ما بوده است.

سرلشکر سلامی افزود: این یک واقعیت است که جامعه پزشکی ما چگونه در مبارزه با کرونا تلاش کردند و ما صمیمانه از وزارت بهداشت و همه روسای دانشگاه های علوم پزشکی در سطح استان ها و ستادهای استانی کرونا و خصوصا کادرهای درمانی که در خط مقدم  این نبرد بزرگ و جهانی درگیر هستند، قدردانی می کنیم.

او یادآور شد: این مبارزه بسیار ارزنده است و مطمئن هستم ملت قدر این مسئله را می داند اما آنچه مهم تر است این است که  تلاش‌ها در لوح الهی محفوظ و ثبت است و ضامن سلامت و سعادت این عزیزان در این دنیا و سعادت اخروی و ابدی همه عزیزان  خواهد بود. وظیفه خود می دانستم به نیابت از همه پاسداران و بسیجیانی که در کشور از انقلاب و نظام و امنیت کشور دفاع می کنند این تشکر و ارادت صمیمانه را به همه عزیزان کادر پزشکی و شهدای والای مقام  این حوزه تقدیم کنم و درود می فرستیم بر آنها و آرزو داریم با شهدای کربلا محشور شوند.

سردار سلامی بیان کرد: قطعا یاد آنها در حافظه مردم ثبت خواهد شد  و نقش‌های ماندگار آنها همیشه جاودان خواهد بود و مثل یک سلسله ستارگان درخشان همیشه در سپهر افتخارات ایران خواهند درخشید و شایسته است که همه ارادت را نثار و تقدیم به روح پرفتوح آنها کنیم.

فرمانده کل سپاه گفت:  پیرو فرمایشات گذشته و هم فرمایشات اخیر و جدید رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا باز هم اعلام کنیم که با همه ظرفیت‌ها در سطح بیمارستان‌های ثابت و سیار و در سطح  بسیج جامعه پزشکی سپاه  که در اختیار داریم، در میدان مبارزه با کرونا به نظام سلامت کنیم.

او با بیان اینکه آرایش امروز ما برای مقابله با کرونا جنگی است،گفت: ظرفیت امروز سپاه در تمام کشور چه در نیروی زمینی، چه دریایی و چه در بیمارستان ها و بیمارستان بقیه الله و بسیج محیا  و در میدان هستیم  و آماده برای پذیرش نقش های جدیدتر هستیم.

بیماری به خودی خود پایان نخواهد یافت و ویروس کرونا تکثیر می‌شود و حیات دارد و این تصور که این ویروس به خودی خود از بین ببرد، درست نیست و چشم انداز روشنی برای درمان و تولید واکسن وجود ندارد و وقتی ما با پدیده در حال رشد با سرعت بالا رو به رو هستیم، مواجهه ما نمی تواند روزمره باشد و نیازمند استراتژی بلندمدت هستیم و اینکه آمارها بالاو ئایین شود و استراتژی ما هم مطابق ان نوسان کند، درست نیست و ما باید از بیماری جلوتر باشیم و نیازمند استراتژی هستیم و وقتی هنوز روش درمانی نداریم، اعمال مدیریت بیشترین تاثیر را در کنترل بیماری دارد و چون ما بخشی از حاکمیت هستیم باید مردم را اداره کنیم و باید بدانیم توصیه الزام آور نیست لذا من معتقدم باید قاعده جدید تعریف کنیم و مقابله با بیماری کرونا با اندیشه محقق خواهد شد.

سردار سلامی گفت: معمولاً قهرمانان فداکار کمتر در اثنای جنگ تجلیل و تکریم می‌شوند و بعد از جنگ مردم از آنها قدردانی می‌کنند و بسیاری از شهدا مانند همت و باکری و ... که امروز مردم از آنها یاد می‌کنند در دوران جنگ نمی شناختیم، کرونا یک حماسه ملی و و میدان افتخار بزرگی برای مدافعان سلامت است چرا که آنها در نقطه مرکزی این میدان قرار گرفته اند و شاید صدها سال بگذرد و چنین افتخاری نصیب یک جمع شود و به طور حتم خداوند متعال تمام تلاش ها را می بیند و اگر عمل خیری انجام شود خداوند آن را می بیند و در لوح محفوظ ثبت می‌کند.

او ادامه داد: جامعه ما به وجود انسان های شریف که در لحظات پرخطر به داد آنها رسیدند افتخار خواهد کرد و در تاریخ ایران این حماسه آفرینی‌ها ثبت خواهد شد و خواهشمندم این تجربیات در بیمارستان‌ها مستند‌سازی شود چرا که فواید آموزشی دارد و بخشی از تاریخ کشور ماست. مدافعان سلامت فقط با ویروس کرونا نجنگیدند و اگر بخواهیم به کرونا از بعد ماکرو یا کلان نگاه کنیم ویروس کرونا شکست خورده است اما در نگاه کوچک ویروس همچنان در حال حرکت است، ما در دید کلان کرونا را شکست داده‌ایم و دشمنان هم شکست خوردند و دیدیم که وقتی کرونا به سرزمین دشمنان رسید نظام سلامت آنها فروپاشید.

او گفت: کرونا جنگ تمام عیار است و ابعاد بسیاری دارد خوشبختانه در بخش درمان و امداد، نظام سلامت امتحانش را خوب پس داد و من به شخصه دست‌ تمام مدافعان سلامت را میبوسم که برای ما در این مسیر سرافرازی خلق کردند.

سردار سلامی گفت: این مسائل اغلب اینگونه است که نیمه آشکار و پنهان دارد و نیمه آشکار واقعیتی است که اتفاق می‌افتد و نیمه پنهان واقعیتی است که می‌توانست اتفاق بیفتد اگر شما و بسیج همراه نشده بودید و فداکاری نمی کردید نرخ مرگ و میر و ابتلا بالاتر بود و جامعه امروز نمی توانست اینگونه اقتصاد خود را به چرخاند و ما یک افتخار بی نظیر را رقم زدیم و هیچ کشوری در دنیا مانند ما نیست، ما در شرایط اوج تحریم هستیم و دشمنان علاقه‌مند هستند اقتصاد کشور ما را بشکنند و در این شرایط کرونا دارو و تجهیزات پزشکی را تحریم کردند و در شرایطی که بیماری روی تحریم سربار شده است این جامعه باید خودش را پیدا کند، از طرفی هر چند روز یکبار ارعاب برای عملیات نظامی وجود دارد و ما هر چند روز یک بار تهدید می‌شویم اینها اثرات روانی دارد و درست است که ما توانایی زیادی داریم تا در میدان روانی و فیزیکی اثرات را معکوس کنیم اما به هر حال این ارعاب‌ها اثراتی دارد و باید دانست تحریم اقتصادی واقعیت جاری است.

او خطاب به مدافعان سلامت گفت: دشمن تلاش می کند تنش ها را تشدید کند؛ درست است که به دنبال فشار حداکثری هستند اما مدافعان سلامت این فشارهای حداکثری را به حداقل رساندند و دشمنان هر آرزویی شومی که داشتند آن آرزوهای شوم در سرزمین خودشان محقق شد و مدافعان سلامت جنگ جهانی را مدیریت و ثابت کردند اراده دشمن نمی تواند روی ما تاثیری بگذارد و این پدیده در زیباترین شکل خود مدیریت شد، دشمنان به دنبال آن هستند که مردم ایران تحت تاثیر فشارها به ستوه بیایند اما این اتفاق نیفتاد.

سردار سلامی گفت: رهبر انقلاب اعلام کردند که هیچ بیماری رها نشده ای در کشور نداشتیم و همان گونه هم فقیر رها شده ای نداشتیم و با کمک های مومنانه هیچ فقیری رها شده نماند، این در حالی است که اعلام کردند در آمریکا ۳۰ میلیون نفر از فقر رنج می برند، اما ما در ایران سراغ مردم می رویم و صحنه های زیبایی با کمک‎های مومنانه رقم زده شد و صحنه‌های باشکوهی از فرهنگ بی‌نظیر مردم ایران در عالم به تصویر کشیدیم و درخشیدیم.

او  با اشاره به فداکاری های مدافعان سلامت گفت: من جامعه پزشکی را به افتخار و شرافت یاد می‌کنم، مدافعان سلامت انسان های بسیار فهیم، با عاطفه و با احساس و تعصب هستند و امیدوارم که خداوند به آنها سلامتی بدهد و بتوانند از سلامتی مردم دفاع کنند و اگر خسته شدند خود را بازیابی کنند و این راه را ادامه دهند و ما با تمام وجود در کنار مدافعان سلامت هستیم و کمک می‌کنیم که در این مسیر موفق باشند.

سلامی در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: ما مواضع خود را در برابر آمریکا اعلام کرده ایم و مواضع ما در دفاع از امنیت ملی و عزتمان بسیار سرسختانه، جدی و قدرتمند است و دشمنان ما هم این را می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار