سرهنگ همتی زاده از اجرای طرح ایمنی عبور و مرور و آموزش دانش آموزان مدارس روستایی حاشیه جاده توسط کارشناسان پلیس راه ایلام با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ از اجرای طرح ایمنی عبور و مرور و آموزش دانش آموزان مدارس روستایی حاشیه جاده توسط کارشناسان پلیس راه استان ایلام با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: هدف از اجرای این آموزش‌ها آگاه کردن دانش آموزان به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه ، خیابان و جاده‌ها با وسایل نقلیه و خطر‌های ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌باشد.

رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: روز گذشته کارشناس آموزش پلیس راه در شهرستان ملکشاهی ، با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی تعداد ۵ مدرسه و حدود ۴۳۰ نفر از دانش آموزان حاشیه جاده‌های برون شهری را مورد آموزش ترافیکی قرار داد.

او ادامه داد :دانش آموزان مقاطع ابتدایی به دلیل داشتن جثه کوچک و ناتوانی از برداشتن گام‌های بلند، عدم تسلط در هنگام دویدن و دوچرخه سواری، بازیگوشی و جنب و جوش بسیار و محدودیت در میدان دید، متاسفانه صدمات بسیاری از تصادفات رانندگی را می‌بینند.

همتی زاده اظهار کرد : اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از حوادث ترافیکی برای این دسته از کاربران ترافیک نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور و ترافیک در بین آن‌ها است.

او بیان کرد: به مربیان و اولیاء دانش آموزان باید شیوه درست و ایمن رفت و آمد به مدرسه به عنوان عابر پیاده و رفت و آمد ایمن در راه مدرسه با سرویس مدرسه و وسایل نقلیه را به دانش آموزان یاد دهند تا فرهنگ سازی در بین آن‌ها نهادینه شده و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.