فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: تلاش مجموعه انتظامی با توجه به گرمای هوا، ایجاد تسهیل‌گری برای ورود و خروج زوار در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

محمد شرفی گفت: فراجا برای انجام مأموریت راهپیمایی اربعین حسینی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، وظایف و مسئولیت‌های عمده و خطیری برعهده دارد.

وی با بیان اینکه یکی از این مأموریت‌ها، بحث تأمین امنیت راهپیمایی اربعین حسینی است، یادآور شد: برای تامین امنیت مراسم اربعین حسینی و زوار از مبداء تا مقصد و پایانه‌های مرزی ۶ گانه کشور با عراق، برنامه‌ریزی لازم بر مبنای سنوات گذشته انجام شده است.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا یادآور شد: سازماندهی نیروی انسانی، برآورد و تأمین نیازمندی‌ها، پشتیبانی،آمادی و انجام پیش‌بینی‌های لازم در دستور کار قرار دارد و فرماندهی انتظامی آمادگی ۱۰۰ درصدی برای تأمین و نظم راهپیمایی اربعین حسینی را دارد.

سردار شرفی با اشاره به اینکه مدیریت ترافیک ایام اربعین حسینی نیز یک موضوع خاص و حساس است، افزود: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم مربوط به راه و جاده با تلاش‌های دولت سیزدهم، وضعیت جاده‌ای در مسیرهای منتهی به مرزهای کشور از جمله مرز مهران، امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر است که همین امر، نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در مدیریت ترافیک در ایام اربعین حسینی دارد.

وی یادآور شد: از ابتدای ماه محرم، همکاران ما در انتظامی کشور و مرزهای ۶ گانه، در محورهای مواصلاتی و داخل شهرهای مرتبط با موضوع اربعین حسینی آمادگی لازم را از لحاظ تامین منابع انسانی و تجهیزات دارند و به طور قطع، امسال نسبت به سال‌ گذشته با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به ارائه خدمات گذرنامه به زوار اربعین حسینی، تصریح کرد: سه نوع سند مسافرتی برای اربعین امسال پیش بینی شده که سند اول گذرنامه عادی و ملی است که همانند سال‌های گذشته باید در ایام اربعین حسینی از ۶ ماه مهلت قانونی برخوردار باشد.

سردار شرفی یادآور شد: افرادی که قصد مسافرت با گذرنامه عادی را دارند و مهلت گذرنامه آنها به اتمام رسیده، بایستی برای تعویض گذرنامه خود به سامانه‌" پلیس من" و یا مراکز گذرنامه در سراسر کشور و مرکز استان‌ها مراجعه و گذرنامه جدید دریافت کنند.

وی با اشاره امکان استفاده زوار از گذرنامه زیارتی، تصریح کرد: ثبت نام گذرنامه زیارتی به صورت اینترنتی نیز امکان‌پذیر خواهد بود که متقاضیان سفر اربعین می‌توانند برای صدور گذرنامه زیارتی خود به سامانه "پلیس من" و یا مراکز گذرنامه اقدام لازم را انجام دهند که این نوع گذرنامه با کمترین هزینه در اختیار زوار و علاقه مندان شرکت در راهپیمایی اربعین قرار خواهد گرفت.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به اینکه سند مسافرتی نیز برای اتباع خارجی که مقیم ایران هستند با عنوان گذرنامه "خادم" پیش بینی شده و این افراد می توانند برای سفر اربعین از این نوع سند مسافرتی استفاده کنند.

سردار شرفی با اشاره به اینکه سال گذشته "پنجره واحد" بین واحد گذرنامه‌های در کشور ایران و عراق در مرز مهران به عنوان یک کار بسیار ارزشمند ایجاد شد، افزود: این قابلیت سال گذشته در تسهیل تردد زوار اربعین حسینی بسیار تاثیرگذار بود و امسال نیز این پنجره واحد در سایر مرزهای کشور با عراق از جمله خسروی، شلچه و چذابه اضافه شده و امید است که شاهد کمترین توقف و ایستایی در ورود و خروج زوار اربعین حسینی در مرزهای کشور باشیم.

وی ابراز کرد: با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین حسینی امسال، تلاش مجموعه انتظامی ایجاد تسهیل گری برای ورود و خروج زوار در کوتاه‌ترین زمان و آسان‌ترین راه است.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا خاطرنشان کرد: مجموعه انتظامی همکاری و تعامل بسیار خوبی با مسئولان انتظامی کشور عراق دارد و در این راستا نیز جلسات تعاملی و دیپلماسی بین مرزبانان ما و کشور عراق برگزار شده و ادامه دارد و دولت ۲ کشور نیز در سطح میدانی همکاری و تعامل لازم را دارند که این همکاری‌ها زمینه‌ساز هم‌افزایی برای ارائه خدمات بهتر به زوار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.