مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت: طی یک سال گذشته ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر از مودیان با پرکردن فرم ماده ۱۰۰ اظهارنامه مالیاتی از پرداخت مالیات معاف شدند.

عزیرالله عباسپور اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل استان ایلام بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط مالیات را وصول می‌کنند و درآمدهای دریافتی صرف آبادانی و توسعه استان و کشور می‌شود.

وی افزود: طی سال گذشته ۹۸ درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی این اداره کل در استان زیر ۲۰۰ میلیون ریال و کمتر از یک درصد اظهارنامه‌های مالیاتی نیز بالای ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام یادآور شد: کمتر از هفت درصد درآمدهای استان از محل درآمد مشاغل تامین شده است.

عباسپور با تاکید بر استفاده حداکثری مودیان مالیاتی از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸۰ میلیارد ریال باشد و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، می‌توانند از مزایای این تبصره استفاده کنند.

وی اضافه کرد: این تبصره به صاحبان مشاغلی که در سال ۱۴۰۲ حداکثر تا ۱۵۰ برابر سقف معافیت مالیاتی (۱۸۰ میلیارد ریال) فروش کالا یا ارائه خدمات داشته و هیچ‌گونه فعالیت خارج از شمول این قانون نداشته باشند، اجازه می‌دهد تا از ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات به صورت علی‌الحساب معاف شوند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل ۱۵ مردادماه است، گفت: این مدت با توجه به اختیارات اخذ شده از مراجع قانونی ذی‌ربط، تعیین شده است.

عباسپور تاکید کرد: فرم های موضوع تعیین مالیات مقطوع و اظهارنامه های تعاملی پیش فرض گروه های دوم و سوم صاحبان مشاغل برای عملکرد سال ۱۴۰۲ از ابتدای تیرماه سال جاری به تدریج در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir بارگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.