مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: برداشت زعفران از پنج هزار هکتار کشتزار‌های این محصول در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام با اشاره به آغاز برداشت زعفران در این شهرستان، گفت: سطح زیرکشت زعفران در تربت‌جام طی سال زراعی امسال با ۱۲۰ هکتار افزایش به پنج هزار و ۱۲۰ هکتار رسید که نسبت به سال زراعی گذشته ۲ درصد بیشتر شده است.

او افزود: کشت زعفران در تربت‌جام به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول ۱۵۰ نفر در روز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران در این منطقه مشغول به کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: عملکرد گل زعفران در کشتزار‌های تربت‌جام طی سال زراعی گذشته در هر هکتار به ۵۰۰ کیلو گرم رسید و در مجموع سال گذشته افزون بر ۲۳ تن زعفران خشک در این شهرستان تولید شده است.

عرفانی بیان کرد: امسال به منظور حمایت از زعفرانکاران این منطقه هشت تن و ۴۰۰ کیلوگرم زعفران خشک از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد که ۱۰۰ درصد مطالبات آن‌ها پرداخت شده است.

او تصریح کرد: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده و به خاطر تامین کود‌های شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام از توزیع ۶۰۰ تن انواع کود بین زعفرانکاران این خطه در پارسال خبر داد و تاکید کرد: برداشت این محصول همه ساله از اواسط مهر ماه آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه می‌یابد.

عرفانی اظهار کرد: همچنین در سال زراعی امسال در سطح ۱۰۰ هکتار از کشتزار‌های این محصول در این شهرستان روش‌های نوین آبیاری اجرا شده است.
 
انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار