امام جمعه مشهد گفت: طبق آموزه های عاشورا دشمنی دشمن نباید فراموش شود، امروز در عرصه های زندگی اجتماعی و سیاسی ما، غرب و آمریکا دشمن هستند و هیچ زمانی این دشمنی کنار گذاشته نمی شود.

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: طبق آموزه های عاشورا دشمنی دشمن نباید فراموش شود، امروز در عرصه های زندگی اجتماعی و سیاسی ما، غرب و آمریکا دشمن هستند و هیچ زمانی این دشمنی کنار گذاشته نمی شود و باید با آنها برخورد دشمنی داشت و برخورد صمیمی با آن‌ها نباید داشته باشیم.

او در نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد افزود: براساس آموزه های کربلا دشمن، دشمن است و امروز نیز در مضامین زیارت عاشورا، لعن" بیشتر از "سلام" است و روی دشمنی دشمن بیشتر حساب شده است.

وی اضافه کرد: اساس، در سیاست خارجی باید بر این آموزه باشد و در سیاست خارجی نباید دشمن فراموش شود، امروز در نماز جمعه مشهد تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور دارند که به آن‌ها عرض می کنم در سیاست خارجی اگر بناست فردی به عنوان متولی ، منصوب شود فردی نباشد که به کربلا و آموزه های عاشورایی توجهی نداشته باشد و در مغزش به فکر دست دادن با دشمن است.

امام جمعه مشهد گفت: در چشم انداز ۲۰ ساله و افق ۱۴۰۴، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر پایه اصول "عزت، حکمت و مصلحت" استوار است و امروز روی کره زمین عزت هیچ کشوری به عزت ملت ایران نمی رسد و تنها کشوری که در دنیا مردم برای آن تصمیم می گیرند، کشور ایران است و در آمریکا نیز که خود را مهد قدرت می داند یک عده صهیونیست برای سرنوشت آن‌ها تصمیم می گیرند.

علم الهدی افزود: در تفسیر حکمت نیز رفتار و گفتار ما باید خردمندانه باش و باید از ساده لوحی ها اجتناب کرد.

وی اضافه کرد: به دور از خرد است نان و آب ملت به سیاست خارجی ربط داده شود، اگر کاری بکنید مشکل نان با رفع تحریم برداشته شود، آن ها به قدری فشار می آورند که همان نان ملت هم بریده شود، دشمن اگر بداند ما با تحریم تحت فشار قرار می گیریم، آن را تشدید خواهند کرد همان طور که بیش از هزار تحریم مضاعف در جریان پیگیری مذاکرات برجامی بر کشور تحمیل شد.

امام جمعه مشهد گفت: هر دولتی که با رهبر معظم انقلاب زاویه پیدا کرد، بخشی از این زاویه در بخش سیاست خارجی بود، خیلی ها بودند می خواستند سیاست خارجی کشور را براساس نظر کارشناسان از غرب برگشته خودشان تنظیم کنند اما در مدیریت اجرایی کشور شکست خوردند.

علم الهدی افزود: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد تکرار برخی اشتباهات گذشته نباشیم، کل غرب با ما دشمن است، از قبل جنگ جهانی دوم، این‌ها با الجزایر، عربستان، مسلمانان هند، پاکستان و افغانستان چه کردند؟ با ملت ایران چه کردند؟ ربع قرن بر این کشور تسلط داشتند، چه بسیار جنایت ها، کشتارها و جسارت ها در این زمان صورت گرفت.

وی تاکید کرد: پیشرفت زمانی حاصل می شود که غرب را به تمام معنا دشمن خود بدانیم، به خود باور پیدا کنیم و هرگاه قصد تعامل با غرب داشتیم، بنا را بر این بگذاریم که با دشمن طرف شده ایم چون غرب با نظام ما دشمن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.