برخی مسئولان عالی‌رتبه صهیونیستی و آمریکایی اعلام کردند واشنگتن در تلاش است مذاکرات مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی درباره مرز‌های دریایی را پیش از انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا آغاز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لبنانی «الأخبار»، آمریکا در تلاش است تا کانال مذاکره مستقیم بین دو طرف لبنانی و صهیونیستی به منظور توافق بر سر مرز‌های دریایی و تقسیم‌بندی منطقه مورد مناقشه پیش از آغاز انتخابات ریاست جهوری آمریکا برقرار شود.

الاخبار نوشت: به نظر می‌رسد امید و آرزو‌های واشنگتن و تل‌آویو درباره لبنان تنها به تشکیل دولت جدید همسو با منافع دشمن صهیونیستی منحصر نشده بلکه تا مرز تصاحب ذخایر نفت و گاز ادعایی تل‌آویو از لبنان رسیده است و حتی این آرزو‌ها به جایی رسیده که به «اعتقاد مشترک» واشنگتن و تل‌آویو برای آغاز مذاکره مستقیم بین لبنان و رژیم صهیونیستی تا قبل از شروع انتخابات آمریکا تبدیل شده است.

آمریکا معتقد است که شرایط کنونی لبنان برای آغاز مذاکره درباره مرز‌های و تقسیم منطقه مورد نزاع مناسب است.

مسئولان عالی‌رتبه صهیونیستی و آمریکایی در مصاحبه‌های جداگانه با وبگاه صهیونیستی «واللا» گفته‌اند که هدف دولت آمریکا اجرای مذاکرات مستقیم بین لبنان و تل‌آویو پیش از انتخابات است، امری که دستاورد سیاسی بزرگی برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌رود.

این در حالی است که طی ۳۰ سال گذشته هیچ مذاکره مستقیم سیاسی میان لبنان و رژیم صهیونیستی انجام نشده است.

الأخبار می‌گوید: انفجار بندر بیروت و پیامد‌های و آثار اقتصادی و اجتماعی آن، بحران اقتصادی لبنان و انتقاد‌های داخلی از حزب الله لبنان، سبب شده تا آمریکا به تحمیل اراده سیاسی بر طرف لبنانی بیاندیشد.

به گفته یک مسئولان عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی، سفر اخیر دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان نیز به اجرای مذاکرات با وزرا و مسئولان عالی‌رتبه دولت انتقالی به منظور دستیابی به توافقی برای آغاز مذاکرات با تل‌آویو اختصاص داشت.

طبق این گزارش، شنکر پس از بیروت به تل‌آویو سفر کرده و یوفال اشتاینتز، وزیر انرژی رژیم صهیوینستی و مسئول پرونده مرز‌های دریایی و نیز گابی اشکنازی، وزیر خارجه این رژیم را در جریان محتوای گفتگو‌های خود با طرف لبنان قرار داد.

یکی از مسئولان صهیونیست در مصاحبه با پایگاه واللا مدعی شده که در این باره پیشرفت حاصل شده و طرف لبنانی به قدم برداشتن در این مسیر تمایل دارد و آن‌ها می‌دانند که زمان حل و فصل این قضیه فرا رسیده است و رژیم صهیونیستی آماده آغاز مذاکرات جدی است و امیدوار است که این اتفاق تا پیش از پایان ۲۰۲۰ رخ دهد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۳۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
پس خون شهداء مظلوم لبنانی چه میشود؟
آیا رهبریت حزب الله در مقابل خون شهیدان تراز اول محورمقاومت تا این حد بی تفاوت است؟
آیا نمایندگان قانونی ملت لبنان در مقابل مقام خون شهیدان بی تفاوت خواهند بود؟
پس این همه سال مقاومت مردم لبنان در مقابل رژیم سفاک صهیونیستی بی جهت و عبث بود؟
آیا؟........آیا؟.......آیا...........................
آخرین اخبار