حزب الله: مسئولیت ناکامی نخست وزیر در تشکیل دولت برعهده آمریکاست

فراکسیون «الوفاء المقاومة» پارلمان لبنان تاکید کرد که تلاش برخی برای کمک گرفتن از قدرت‌های خارجی در تشکیل دولتی غیر فراگیر، طرح پل‌های اعتماد را از بین می‌برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، فراکسیون الوفاء المقاومة وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان با ابراز تعجب از تلاش برخی گروه‌ها برای جلوگیری از رایزنی نخست وزیر مکلف با تشکل‌های مختلف پارلمانی، تاکید کرد که هنوز هم فرصتی برای اصلاح رفتار این طرف‌ها وجود دارد.

این فراکسیون افزود: «اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مورد دیدار مسئولان فرانسوی با حزب الله مؤید نقش بسیار منفی و هدفمند این کشور برای از بین بردن تمام تلاش ها برای تشکیل دولتی فراگیر در لبنان است».

الوفاء المقاومه با تاکید بر اهمیت طرح فرانسه، اعلام کرد که دولت آمریکا که همواره از منافع رژیم صهیونیستی در ایجاد بی‌ثباتی در لبنان و جلوگیری از پیشرفت اوضاع اقتصادی و قدرت منطقه ای آن حمایت می‌کند، مسئول شکست تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید و رسیدن لبنان به جایگاه معمول خود در سطح منطقه و بین‌الملل است.

این گروه وابسته به حزب الله تاکید کرد: «آمریکا به طور مستقیم مسئول مانع تراشی در روند تلاش‌ها برای تشکیل دولت لبنان است؛ از این رو همه گروه ها باید بایکدیگر همکاری کنند. مسئولین لبنانی هم باید به مصلحت کشور توجه کنند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار