رئیس‌جمهور آمریکا برای جلب آرای آمریکای لاتین تبار‌ها در انتخابات پیش رو، مدعی دریافت جایزه از سوی آن‌ها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی دریافت جایزه از سوی آمریکای لاتین تبار‌های مخالف دولت کوبا شد، آن هم جایزه‌ای که اصلا وجود خارجی ندارد.

دونالد ترامپ در تلاشی نافرجام برای کمرنگ جلوه دادن گزارش‌های مربوط به حمایت لاتین تبار‌ها از رقیب دموکراتش در انتخابات ۲۰۲۰، مدعی شد: مفتخرم که جایزه بسیار مهم خلیج خوک‌ها را از کوبایی‌های منطقه فلوریدا دریافت کرده‌ام.

رئیس جمهور آمریکا که برای مواضع نژادپرستانه و ضد اقلیت‌های لاتین تبار شهره است، گفت از سوی کوبایی‌های تبعیدی در میامی جایزه خلیج خوک‌ها را دریافت کرده است. این در حالیست که چنین جایزه‌ای اصلا وجود خارجی ندارد.

رئیس جمهور آمریکا که به خوبی از اوضاع نابسامان خود در آستانه انتخابات سوم نوامبر خبر دارد، به هر اقدام و اظهارنظری حتی غیر واقعی به منظور کسب افتخار برای خود در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی متوسل می‌شود. به گواه نظرسنجی‌های عمومی صورت گرفته تاکنون، میزان نارضایتی از او به بالاترین سطح ممکن از سال ۲۰۱۷ رسیده است. کارنامه عملکرد او در مدیریت بحران کرونا و پاسخگویی به تظاهرات نژادپرستی به حدی فاجعه بار بوده که گمانه زنی‌ها به سوی احتمال شکست او در سوم نوامبر سوق پیدا کرده است.

ترامپ همچنین در عرصه خارجی نتوانسته عملکرد قابل قبولی از خود به جا بگذارد و به همین دلیل اهتمام این روز‌های خود را معطوف به میانجیگری سازش میان اعراب و صهیونیست‌ها کرده تا بلکه توشه قابل اتکایی برای خود در سوم نوامبر درست کند.

خلیج خوک‌ها نه تنها یک جایزه نیست بلکه یک رخداد در سال ۱۹۶۱ است که طی آن کوبایی‌های مخالف دولت فیدل کاسترو با حمایت سازمان سیا به این کشور حمله کردند. نتیجه حمله هدایت شده از سوی آمریکا شکست در منطقه‌ای به همین نام بود. آنچه ترامپ مدعی دریافت آن است سنجاق سینه‌ای از موزه مربوط به این حمله است و نه یک جایزه. او این سنجاق سینه را در سال ۱۹۹۹ از کوبایی‌های تبعیدی در آمریکا دریافت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار