یاکوف لیتزمن، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در اعتراض به قرنطینه ناشی از کرونا استعفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، «یاکوف لیتزمن» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در اعتراض به تصمیم قریب الوقوع کابینه این رژیم برای قرنطینه سراسری در خلال تعطیلات پیش روی یهودیان استعفا کرد.

«یاکوف لیتزمن» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی و وزیر بهداشت سابق این رژیم پیشتر تهدید کرده بود در صورتی که طرح قرنطینه به تصویب برسد، استعفا خواهد کرد؛ همچنانکه گفته بود در صورت تصویب این اقدام، ممکن است حزب وی از ائتلاف کابینه عقب نشینی کند.

او در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: متأسفانه ثابت شده است حق با من بوده و تصمیم برای اعمال یک قرنطینه سراسری در طول مراسم‌های تیشری (نخستین ماه از سال یهودی) از قبل گرفته شده است. از این رو من نمی‌توانم به عنوان وزیر ادامه دهم و تصمیم گرفته ام از دولت استعفا دهم و طبق قانون نروژی (Norwegian Law) به عضویت کنیسه بازگردم. اشاره او به قانونی است که به وزرا اجازه می‌دهد هنگامی که کار خود را به عنوان وزیر پایان دادند، به پارلمان بازگردند.

لیتزمن همچنین «رونی گامزو» رئیس کارگروه مقابله با کرونا در اسرائیل را به ماه‌ها برنامه ریزی برای اعمال یک قرنطینه در اعیاد «روش هشانا» (که این هفته آغاز می‌شود) و «یوم کیپور» متهم کرده است.

«روش هشانا» یا «روش‌هشنه» در روز اول و دوم ماه عبری تیشری واقع می‌شود و عیدی است که نمود شروع سال یهودی است.

یوم‌کیپور (که معنی واژه به واژه آن از زبان عبری روز بخشایش گناهان است و به نام روز آمرزش نیز شناخته می‌شود) مهم‌ترین جشن مذهبی یهودیان و مقدس‌ترین روز در گاه شماری عبری است. در دهمین روز پس از روش هاشانا که دهمین روز ماه تیشری در گاهشماری عبری است، یوم‌کیپور دانسته می‌شود.

گفتنی است روز پنجشنبه کابینه اضطراری بهداشتی تشکیل شده در رژیم صهیونیستی موسوم به «کابینه کرونا» با درخواست وزارت بهداشت این رژیم با اعمال قرنطینه سراسری برای دو هفته موافقت کرد.

بر این اساس، کابینه کرونا اعلام کرد: نظر به افزایش بالای موارد ابتلا (به کرونا) و با توجه به اینکه روز چهارشنبه رکورد جدیدی از ابتلای ۴ هزار و ۱۳ مورد به ثبت رسید، این کابینه پیشنهاد «رونی گامزو» برای اعمال یک قرنطینه فراگیر را در طول اعیاد یهودی مورد بررسی قرار داد.
همچنین پیشتر اعلام شده بود این طرح قرار است از سوی کابینه اسرائیل روز یکشنبه مورد تصویب نهایی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار