وزیر امور خارجه قطر به رایزنی تلفنی با رئیس کمیسیون خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پرداخت.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر چهارشنبه شب به رایزنی تلفنی با رئیس کمیسیون خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پرداخت. در این تماس تلفنی اوضاع در نوار غزه و آتش‌بس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین راستا، رؤسای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا در نشستی مشترک در لندن ضمن تاکید بر ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین درباره مذاکرات صلح نوار غزه صحبت کردند.

«ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا به عنوان مذاکره کننده ارشد آمریکا چهارشنبه شب برای پایان دادن به جنگ غزه گفت که پیشنهاد آتش بس مفصل‌تری در چند روز آینده ارائه خواهد شد.

بر پایه این گزارش، رئیس سیا که به لندن سفر کرده است، برای نخستین بار با «ریچارد مور» رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس در یک نشست مشترک در لندن شرکت کرد و توضیحاتی درباره مذاکرات صلح نوار غزه ارائه کرد. برنز همراه یک تیم از کشور‌های قطر و مصر برای اجرای آتش‌بس تلاش می‌کنند.

برنز ضمن «مفصل» خواندن پیشنهاد‌های صلح برای هر دو طرف جنگ غزه گفت که این مساله یک «اراده سیاسی» است و او امیدوار است که رهبران هر دو طرف متوجه شده باشند زمان آن فرا رسیده که برخی دست به انتخاب‌های سخت و مذاکرات سخت بزنند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: قطر ، آمریکا ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار