منابع نظامی روسیه اعلام کردند که جنگنده‌های این کشور جت‌های جاسوسی ناتو را رهگیری کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، منابع دفاعی و نظامی روسیه اعلام کردند که تحرکات جاسوسی جنگنده‌های نظامی منتسب به ناتو در اواخر ماه ژوئیه و ابتدای آگوست افزایش قابل توجهی داشته است.

ارتش روسیه اعلام کرده است که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور برای رهگیری هواپیما‌های جاسوسی مذکور از آشیانه خارج شده و جت‌های متعلق به کشورهای آلمان، سوئد و دانمارک را بر فراز آب‌های دریای بالتیک شناسایی کرده است.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «یک جت  سوخو-۲۷ برای رهگیری چهار هواپیمای جنگی خارجی بر فراز دریای بالتیک به پرواز درآمد».

پس از منحرف شدن هواپیما‌های جنگی از مرز، جت روسی به پایگاه بازگشت. به گفته مرکز کنترل دفاع ملی روسیه سوخو-۲۷ کاملا مطابق با مقررات بین المللی حریم هوایی عمل کرده است. این نهاد روسی تاکید کرده که هواپیما‌های جنگی ناتو از مرز روسیه عبور نکردند.

طی چند هفته اخیر، وزارت دفاع روسیه بارها از نزدیک شدن هواپیما‌های ناتو به مرز‌های روسیه خبر داده است و به تحرکات منفی جنگنده‌های ناتو بر فراز آب‌های دریای سیاه و دریای بالتیک اعتراض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار