مدیر آموزش و پرورش دلیجان گفت: ۸۰ مدرسه این شهرستان آماده بازگشایی در سال جدید هستند.

مهدی دلاوری مدیر آموزش و پرورش دلیجان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: برنامه ریزی‌ها برای سال تحصیلی آینده و بیماری کرونا پیش بینی شده و تمامی مدارس شهر و روستا در شهرستان آمادگی بازگشایی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را دارند.

دلاوری افزود: حدود ۸۰ مدرسه آموزش و پرورش شهرستان دلیجان با ۳۴۰ کلاس درس و ۹ هزارو ۵۰۰ دانش‌آموز و بیش از ۶۸۰ معلم سال تحصیلی جدید را اغاز خواهند کرد.

او اضافه کرد: در شهرستان دلیجان به دلیل مهاجرپذیر بودن همواره مشکل کمبود فضای آموزشی وجود داشته، اما امسال با افتتاح و تکمیل ۴ پروژه با تمهیدات و همکاری خوب خیرین گرانقدر و مسئولین استانی و شهرستانی این مشکل تا حدودی مرتفع خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان بیان کرد: مشکل کمبود نیرو موجب نشد سال تحصیلی گذشته کلاسی بدون معلم باشد و امسال هم با برنامه‌ریزی انجام شده و استمرار بکار نیرو‌های در آستانه بازنشستگی، نیرو‌های حق التدریس و بازنشستگان بخشی از کمبود‌ها جبران شده و کلاسی بدون معلم نیست.

او ادامه داد: امسال با توجه به بیماری کرونا و مشخص نبودن حضور دانش آموزان در کلاس‌ها و فعالیت در فضای مجاری، مدارس به جز امور تکلیفی و قانونی مثل پول کتاب در مقطع ابتدایی و بیمه، هیچ وجهی دریافت نمی‌کنند و نباید شهریه فوق برنامه دریافت کنند که اگر دریافت شود تخلّف است و با متخلّفان برخورد قانونی خواهیم کرد، اما شهریه مدارس غیردولتی و مدارس خاص کاملاً قانونی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.