سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از لغو نمایشگاه کتاب در سال جاری خبر داد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ایوب دهقانکار سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: طبق مصوبه  شورای سیاست گذاری، سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاری برگزار نخواهد شد.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به جلسۀ غیر حضوری این شورا (روز شنبه مورخ ۲۸ تیرماه) گفت: بنابر اعلام صریح دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تکلیف همگانی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع در سطح کشور و همچنین نبود چشم‌انداز روشن در امکان برگزاری نمایشگاه در ماه‌های آتی، شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران برگزاری این دوره از نمایشگاه را در سال جاری منتفی دانست.

دهقانکار با اشاره به اهمیت و ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نمایشگاه کتاب تهران به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور گفت: شورای سیاست‌گذاری علاقمند بود حتی‌الامکان این نمایشگاه در سال جاری برگزار شود. دلیل اصلی طمأنیه و تامل شورا در اعلام لغو نمایشگاه نیز امید به برگزاری آن در ماه‌های اخیر بود.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران افزود: اعضای شورا در این جلسه ابراز امیدواری کردند دولت و مجلس محترم در حمایت مادی و معنوی از صنعت نشر کشور به عنوان یکی از صنایع مادر و اثرگذار عرصه فرهنگ از هیچ کوششی دریغ نورزند. بعلاوه، اعضای شورا تصریح کردند از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود نسبت به امکان‎سنجی برای حمایت بهینه از صنعت نشر کشور از طریق برنامه‌های حمایتی جایگزین اقدام کنند.

دهقانکار در پایان گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن قدردانی و سپاس از زحمات مدافعان سلامت ابراز امیدواری کردند با تلاش تیم پزشکی کشور و همدلی و همراهی ملت بزرگ ایران شاهد ریشه‌کنی این ویروس منحوس و برگزاری باشکوه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آتی باشیم.

در این جلسه که ریاست آن را محسن جوادی بر عهده داشت، محسن چینی‌فروشان، ایرج ضرغام، مهدی فیروزان، علیرضا سبحانی‌نسب، هومان حسن‌پور، ابراهیم حیدری، مهدی اسماعیلی‌راد، فریدون عموزاده خلیلی، محمدجواد مرادی‌نیا، میثم نیلی و ایوب دهقانکار حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
یه نگاه به دوتا خبر بالا بنداز بعد بنویس با این خیر خواهی مسولین برای کاهش جمعیت حتماً برگزار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
کاش ازتحصیلکردهای جوان این مملکت که این همه کتاب خونند دردولت استفاده میشدمااینجانظراتمون میگیم امیدوارم شمابه گوش مسئول مربوطه برسانید
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۲:۵۲ ۲۹ تير ۱۳۹۹
نه تو رو خدا تو این کرونایی نه نمایشگاه کتاب هیچ نمایشگاه مردم شرکت نمیکنند حتی اگر بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
په نه په، می خواستید برگزار کنید!!!
مثلا که چی، خیلی واجبه؟!
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۰:۰۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
مجازی برگزار کردنش بهترین راه بوده و هست و خواهد بود. هر کسی که دانش خرید الکترونیک رو نداره یا تمایل به پرسه زدن بین غرفه ها رو داره (بگذریم از وقت، ترافیک، شلوغی نمایشگاه، فرصت محدود و ...) همچنان میتونه از کتابفروشی ها خرید کنه ولی برگزاری نمایشگاهها به صورت مجازی در آینده ی نزدیک اجتناب ناپذیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
بهترین فرصته مجازی برگزار بشه و هزینه ارسالش به سراسر کشور از طریق پست با تخفیف باشه,
مجازی خیلی از حضوری بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
چرا به صورت مجازی این نمایشگاه را برگزار نمی کنید هم هزینه رفت و آمد ما از شهرستان به تهران کم می شود و هم اینکه امسال هم کتاب هایی که نیاز داشتیم را می توانیم مجازی تهیه کنیم لطفا فرهنگ کتابخوانی را نابود نکنید