فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان از دستگیری یک گروه متخلف شکار و صید غیر مجاز پرندگان در شهرستان سیرجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نادر سیدی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت:  ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان در حین گشت و کنترل، موفق به دستگیری متخلفان شکار هفت قطعه کبک وحشی و یک قطعه باقرقره در شهرستان سیرجان شدند.

 او بیان کرد: متخلفان با دستور قاضی کشیک شهرستان سیرجان به دادسرا منتقل و پرونده قضایی  برای رسیدگی به این تخلف تشکیل شد.

 سیدی افزود: همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان پس از دریافت گزارش شکار غیرمجاز با بررسی موضوع و انجام عملیات شناسایی با هماهنگی مراجع ذی صلاح و دریافت حکم نیابت قضایی از یک باب منزل شناسایی شده، بازرسی کردند.

او افزود: در بازرسی از این منزل، دو سر تاکسیدرمی شده (خشک شده) قوچ وحشی، مقادیری گوشت قوچ، یک قبضه سلاح گلوله زنی و یک قبضه سلاح ساچمه زنی دارای جواز حمل، کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه پرونده متخلف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد، تاکید کرد: متهم این پرونده مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک راس قوچ وحشی به حساب دولت واریز کرد.

او با اشاره به تلاش شبانه روزی ماموران یگان محیط زیست استان کرمان گفت: از حمایت‌های دستگاه قضایی در برخورد با متخلفاین و عوامل شکار غیر مجاز قدردانی می‌کنیم.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۸۵ کیلومتری جنوب غرب مرکز استان واقع شده است. 

منبع: خبرگزاری ایرنا 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار