با بسته اخبار محیط زیست امروز ۲۲ آبان ۱۳۹۹ همراه سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار محیط زیست امروز ۲۲ آبان ۱۳۹۹ باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می‌خوانیم:

دستگیری شکارچیان متخلف در رفسنجان 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رفسنجان از دستگیری شکارچیان یک راس میش وحشی و یک سر تشی با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رفسنجان خبر داد.

حسین آخوندی گفت: متخلفان شکار و صید در اولین دقایق بامداد به وسیله یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رفسنجان دستگیر شدند.

او افزود: در پی رصد و پایش مناطق غربی رفسنجان، ماموران این اداره متوجه تخلف شکار و صید در منطقه کوه سرخ راویز شدند و با هماهنگی مرجع قضایی به محل عزیمت کردند و ساعت ۳۰ دقیقه بامداد در حالی که شکارچیان، قصد انتقال لاشه حیوانات شکار شده را داشتند، آن ها را دستگیر کردند. 

آخوندی بیان داشت: پس از بررسی خودروی متخلفان، لاشه یک راس میش وحشی، لاشه یک سر تشی، یک قبضه چاقو، یک قبضه سلاح ساچمه زنی، ۵ تیر فشنگ چارپاره دست ساز، ۷ تیر فشنگ ساچمه کشف و ضبط و پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

به دام افتادن شکارچی پرندگان وحشی در اسفندقه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت  از دستگیری شکارچی پرندگان وحشی در اسفندقه جیرفت با تلاش ماموران محیط بانی این منطقه  خبر داد. 

مطهره قریشی گفت: ماموران پاسگاه محیط بانی اسفندقه حین کشت و کنترل و پایش‌های شبانه در مناطق زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست در اطراف کوه قرقطوئیه موفق به دستگیری یک شکارچی غیرمجاز شدند.

او بیان کرد: از این شکارچی متخلف، سه قطعه تیهو، سه قطعه کبک، یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط شد.
قریشی افزود:  متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

او بیان داشت: هفته گذشته نیز یک شکارچی متخلف به جرم شکار یک راس گراز در اسفندقه با تلاش میدانی مسئول منطقه و محیط‌بانان اسفندقه دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری از او کشف شد که این مساله نشان از آمادگی و حضور همکارانمان در منطقه اسفندقه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت تصریح کرد: برای شکار هر قطعه پرنده کبک یا تیهو مبلغ سه میلیون ریال جریمه تعیین شده است که متخلف باید آن را به عنوان ضرر و زیان به طبیعت پرداخت کند و از نظر جنبه عمومی جرم نیز، قاضی رسیدگی‌ کننده به پرونده نوع جریمه و میزان آن را مشخص خواهد کرد.

دستگیری دو گروه شکارچیان پرندگان وحشی در شهربابک

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهربابک گفت: دو گروه متخلف شکار غیرمجاز کبک به وسیله یگان حفاظت شهرستان شهربابک به دام افتادند.

محمد حسین شمس الدینی افزود: دو گروه شکارچی متخلف پرندگان وحشی طی یک ماموریت دستگیر شدند.

او بیان کرد: از گروه اول یک قبضه سلاح، پنج تیر غیرمجاز و دو قطعه باقرقره و تعدادی فشنگ و از گروه دوم نیز یک قبضه سلاح تک لول و شش قطعه کبک و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکارچی پنج قطعه تیهو در ارزوییه دستگیر شد

سرپرست محیط بانی شهرستان ارزوییه گفت: محیط بانان ارزوییه شکارچی متخلف پرندگان وحشی را به دام انداختند.

مجید مهدی پور گفت: ماموران محیط بانی شهرستان ارزوئیه، طی گشت و کنترل حوزه استحفاظی، موفق به دستگیری یک نفر شکارچی متخلف و کشف پنج قطعه تیهو، یک قبضه سلاح ساچمه زنی و ادوات شکار از وی شدند.

او افزود: متخلف مذکور پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

قاتل پرندگان وحشی در سیرجان به دام افتاد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اداره حفاظت محیط زیست سیرجان از دستگیری شکارچی متخلف در شهرستان سیرجان خبر داد.

علی اکبر رسولیان گفت: پس از وصول گزارشاتی مبنی بر حضور فردی در مناطق آزاد این شهرستان و اقدام به شکار پرندگان وحشی، متخلف با تلاش ماموران یگان حفاظت، مورد شناسایی قرار گرفت و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در پی بازرسی از خودروی  او سه قطعه تیهوی وحشی و یک قبضه سلاح پی سی پی کشف و ضبط و پرونده این شکارچی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

او افزود: اگر چه این موارد در دادگاه رسیدگی و متخلفان ناگزیر به پرداخت خسارت هستند و باید بابت شکار غیرمجاز هر قطعه تیهو مبلغ ۳ میلیون ریال بپردازند؛ اما ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید و شکار غیرمجاز به هیچ وجه قابل جبران نخواهد بود.

رسولیان از مردم و گردشگران طبیعت تقاضا کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا وجود شکارچیان مراتب را به ما اطلاع دهند تا به موضوع در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار