در ادامه سفر وزیر صمت به استان کرمان عصر امروز نشستی با فعالان اقتصادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان، با اعلام اینکه امروز در اوج تحریم‌ها در منطقه سیرجان آب به صنعت رسید، گفت: ایرانیان و کرمانیان باید با این پروژه  ماندگار بخود ببالند.

او افزود: وزارت صمت ۴۰ درصد تولید ناخالص و ایجاد ۳۸ درصد اشتغال کشور را برعهده دارد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه صادر کنندگان ما مورد تکریم هستند بیان کرد: صادرکنندگان ما می‌توانند با ثبت در خواست خود مواد اولیه را در تقاضا بدهند و کشور مشکل مواد اولیه را حل می کند.

او افزود:در بحث تفویض اختیارات اقداماتی انجام خواهیم داد.

رزم حسینی با اعلام اینکه در بحث حذف امضا‌های طلایی کار سختی را در پیش داریم بیان کرد: این موضوع  زمان بر است، چون منافع خیلی‌ها به خطر می‌افتد.

او اظهار کرد: در بخش معادن باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد معادنی که راکد هستند باید به چرخه تولید برگردند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی معادن  باید وارد عمل شوند ، گفت: با این اقدامات فقر در مناطق محروم از بین می‌رود.

او افزود:استان کرمان یک استان ثروتمند است و در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باید اقدامات بزرگی برای مردم انجام شود.

رزم حسینی بیان کرد: اگر ثروت استان را در بخش اشتغال صرف کنیم کمک بزرگی به کشور و استان خواهد شد.

مهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز با اعلام این که در بحث صادرات دچار چالش‌هایی هستیم که امیدواریم با اقدامات اساسی این مشکل حل شود، گفت: ما نیاز به افزایش سرمایه و نقدینگی داریم که امیدواریم یا کمک بانک‌ها این موضوع حل شود.

او افزود: اگر ارتباط بین واحد‌های کوچک و بزرگ ایجاد شود خیلی از صنایع کوچک از ورشکستگی نجات می یابند.

طبیب زاده با اشاره به اینکه سیستم نظارتی باید تغییر کند و به کمک تولید کنندگان بیایند بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید شرایط تولید کنندگان را درک کنند.

او اظهار کرد: در بخش معادن برای صدور مجوز‌ها سرمایه گذاران باید به تهران بروند که امیدواریم اختیاراتی به استان‌ها بدهند تا این رفت و آمدها حذف شوند.

طبیب زاده با اعلام اینکه در بخش مدارس ما نیازمند به کمک هستیم گفت:امیدواریم معادن در بخش مسئولیت‌های اجتماعی به کمک مدارس بیایند تا بتوانیم دویست مدرسه را در استان بازسازی کنیم.

جعفری، رییس اتاق اصناف استان کرمان نیز با اعلام اینکه فروشگاه‌های زنجیره برای ما معظلی شده اند گفت: فروشگاه ها بدون نظارت مجوز می‌گیرند حتی گران می‌دهند که متاسفانه مشخص نمی‌شود.

او افزود:کارخانه‌ها در تهران بدون فاکتور اجناس می دهند و موقع خرید به مردم فاکتور ارائه نمی شود.

جعفری با اعلام اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا اصناف آسیب زیادی دیده اند که متاسفانه برای جبران قول‌هایی داده شد اما  عمل نکرده اند اظهار کرد:ساختمان پزشکان با تعداد زیادی بیمار بدون رعایت فاصله اجتماعی فعال هستند و فقط اصناف باید رعایت کنند!

حسینی نژاد رییس سازمان صمت استان کرمان با اعلام اینکه ما درهفته گذشته چالش بزرگ روغن را داشتیم، گفت:کرمان دو کارخانه بزرگ تولید روغن دارد که متاسفانه با وجود ۶ هزار کیلوگرم روغن موجود در کارخانه ها به دلیل نامه نگاری‌های اداری متاسفانه نتوانستیم روغن را به بازار تزریق کنیم.

او افزود:در تولید فولاد ،شرکت جهان فولاد کرمان می‌تواند به واحد‌هایی که قادر نیستند مواد اولیه خود را از بورس بگیرند، کمک کنند.

شریعتی ،نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز اتفاق بزرگی در استان کرمان رخ داد، گفت: با انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان واقعا مردم ما خوشحال شدند.

او با اعلام اینکه ما ظرفیت‌های اقتصادی زیادی در کشور داریم، بیان کرد:امیدواریم با همت مسئولان اقتدار مردم حفظ شود.

حسن پور ،نماینده مردم شهرستان سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه انتظار ما از وزیر صمت این است که جلوی رانت را بگیرد گفت:این امضا‌های طلایی باعث شد اقتصاد کشور ما خیلی دچار چالش شود.

او افزود:انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان حرف و حدیث داشت خیلی‌ها مخالفت کردند، ولی امروز آب به صنایع کرمان رسید.

حسن پور با اشاره به این که یک شعبه در تهران می‌تواند چند صد میلیون وام دهند، ولی در استان ما فقط می تواند ۷۵ میلیون وام بدهد بیان کرد: خیلی از کارخانه‌های ما مواد اولیه می‌خواهند درصورتی که کارخانه در نزدیکی آن ها مواد اولیه را دارد، ولی می گویند بروید و از بورس خرید کنید.

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی هم با اعلام این که واگذاری اختیارات را به شورای معادن در استان‌ها بدهید گفت: ما در استان متاسفانه این مشکل را داریم خواهش می کنم در دستور کار قرار دهید.

او افزود: آقای رزم حسینی خواهش می‌کنیم که فاز دوم انتقال آب از خلیج فارس به کرمان زود انجام شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه قیمت گذاری در معادن باید اصلاح شود بیان کرد:متاسفانه خیلی از معادن بخاطر همین موضوع دارند تعطیل می‌شوند.

او اظهار کرد: ما بانک اطلاعاتی نیاز داریم که صادر کنند‌ها را بشناسیم تا بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم.

پورابراهیمی افزود: با اینکه تراز تجاری کشور منفی بود، اما تراز استان کرمان ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: در بحث تنظیم بازار که شما هم تلاش می‌کنید ما هم در مجلس آمادگی داریم  تا برای کوتاه مدت برخی قوانین  اصلاح شوند.

محمد جواد فدایی استاندار کرمان با اعلام اینکه ما باید دنبال راحل‌ها باشیم تا مشکلات اقتصادی حل شود گفت:متاسفانه در بحث تسهیلات کرونا نتوانستیم کمک کنیم ،دولت تسهیلات ارائه کرد که در کارشناسی و اجرا مشکل داشتیم.

فدایی با اشاره به اینکه در تسهیلات مقرر شده بود که تا سقف ۱۶ میلیون تومان بانک‌ها ضامن نگیرند که متاسفانه بانک‌ها بدون ضامن تسهیلات نداده اند بیان کرد: متاسفانه بخش نامه‌های که اعلام کنند درست کارشناسی و انجام نمی‌شود و ما شرمنده مردم می‌شویم.

او با اشاره به اینکه در بخش معادن ۲۰۸ پهنه معدنی داریم که متاسفانه معطل مجوز‌های محیط زیست ومیراث فرنگی هستند اظهار کرد: از این تعداد مشکل ۱۸ مورد حل شده است.

در حاشیه این جلسه کتاب قوانین مزاحم دولت که به قلم گلاب زاده نویسنده و پژوهشگر کرمانی نوشته شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار