سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی کنفرانسی خبری از قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه از قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ دفاع و تاکید کرد که این قانون «مداخله خارجی» در ناآرامی‌های هنگ‌کنگ را از بین می‌برد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی در یک کنفرانس ویدئویی در مسکو، موضوع هنگ‌کنگ را بحثی کاملا داخلی خواند که پکن باید در رابطه با آن تصمیم‌گیری کند.

وی گفت: «اگر همه ما به حاکمیت و تمامیت ارضی چین احترام بگذاریم، باید اوضاع در هنگ‌کنگ را صرفا موضوع داخلی چین در نظر بگیریم، موضع روسیه در این مورد همین است». زاخارووا تاکید کرد: «ما به طور قاطع با دخالت‌های خارجی در روابط بین دولت مرکزی و هنگ‌کنگ مخالف هستیم».

روز سه‌شنبه، قانون جدید امنیت ملی هنگ‌کنگ به اتفاق آرا توسط پارلمان چین به تصویب رسید و سپس به امضای رئیس جمهور این کشور رسید.

آمریکا و سایر کشورهای غربی از تصویب قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ ابراز نگرانی کرده و چین را به اعمال تحریم و سایر واکنش‌های سخت‌گیرانه تهدید کردند. در مقابل چین تاکید دارد که قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ دست‌های خارجی در ناآرامی‌های این منطقه را قطع می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار