در پی بالا گرفتن تنش‌های دیپلماتیک، چین به دانشجویان خود در خصوص ادامه تحصیل در استرالیا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری روزنامه دیلی میل، در پی بالا گرفتن تنش‌های دیپلماتیک میان چین و استرالیا، پکن به دانشجو‌های خود در خصوص ادامه تحصیل در استرالیا هشدار داد.

طبق اعلام دیلی میل، وزارت آموزش چین با هشدار در خصوص ادامه تحصیل در استرالیا از دانشجویان خواست تا به ارزیابی درست خطرات پیش رو بپردازند و در ارتباط با سفر به استرالیا مُحتاط باشند.

از سوی دیگر، هشت دانشگاه- که گروهی از ۸ دانشگاه برتر استرالیایی می‌باشند- از توصیه دولت چین در خصوص سفر به استرالیا ابراز تأسف کردند.

این هشدار چند روز پس از آن بیان می‌شود که پکن از شهروندان خود خواست تا از سفر به استرالیا بپرهیزند و این مسأله را به علت افزایش قابل توجه تبعیض نژادی و خشونت علیه چینی‌ها و مردمان آسیایی در طول همه گیری ویروس کرونا عنوان کرد.

طبق گزارش این پایگاه، این مسأله می‌تواند ضربه‌ای قوی به دانشگاه‌های استرالیایی محسوب شود؛ چرا که آن‌ها خود را برای بازگشت دانشجویان به منظور برگزاری درس‌های چهره به چهره در ماه آینده آماده می‌کنند.

بیش از یک سوم از دانشجویان خارجی که به استرالیا سفر می‌کنند، چینی هستند و تخمین زده می‌شود که سالانه در حدود ۱۲ میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا کمک می‌کنند.

اکنون گروه هشت دانشگاه برتر استرالیا تصمیم دارد تا در خصوص این توصیه، با همکاری سفارت چین در کانبرا (پایتخت استرالیا) دست به شفاف سازی زند. گروه هشت دانشگاه برتر استرالیا همچنین در واکنش به توصیه اخیر چین گفت: گروه هشت به دانشجویان بین المللی ما و نیز حفظ یک رابطه مثبت و تعاملی با چین متعهد است؛ اما بیان چنین اظهاراتی، مسائل را بیش از پیش، دشوارتر خواهد کرد.

گفتنی است در طول همه گیری کرونا، چندین حادثه تبعیض آمیز علیه افراد آسیایی در استرالیا به وقوع پیوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار