رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ این نشست، امسال به علت شیوع ویروس کرونا نشست به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، تیجانی محمد بانده، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد سران جهان امسال برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی در نیویورک که اواخر سپتامبر برگزار می‌شود، حضور نخواهند داشت.

این برای اولین بار در تاریخ ۷۵ ساله سازمان ملل است که نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بدون حضور فیزیکی سران برگزار می‌شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در یک کنفرانس خبری گفت: امیدوار است که ظرف دو هفته آینده درباره نحوه ارائه سخنرانی‌های سران کشور‌ها و دولت‌ها تعیین شود.

او افزود: سران کشور‌ها به تنهایی سفر نمی‌کنند و غیرممکن است که هیئت‌های نمایندگی بزرگ در همه‌گیری کرونا به نیویورک بیایند بدین علت امسال هم‌چون گذشته نمی‌توانیم پذیرای حضور آن‌ها باشیم.

محمد بانده گفت: تا اواخر سپتامبر احتمال دارد بتوانیم مجوز حضور حدود ۱۰۰ تن یا بیشتر را در سالن اجلاس داشته باشیم.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیش از این در نامه‌ای برای رئیس مجمع عمومی پیشنهاد کرده است که سران کشور‌ها پیام‌های ضبط شده خود را برای یک دیپلمات مستقر در نیویورک بفرستند و به این ترتیب یک نماینده از هر ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل در سالن اجلاس حضور داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
کرونا بهانست
از ترس فشاری که مجمع بر آمریکا خواستند بیاورند مجمع را غیرحضوری کردند !
...
آخرین اخبار