به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کمریی، معاون آموزش متوسطه در نشست با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مدیران استارتاپ های آموزشی اظهار کرد: از ۸۴ درصد دانش آموزانی که در شبکه شاد مشغول آموزش بودند ۶۴ درصد در شبکههای اجتماعی دیگر نیز در حال آموزش بودند.
او افزود: ارزیابیها نشان داد آموزش در فضای مجازی برای یادگیری بسیار موثر بوده است و بر همین اساس سامانه «شاد» را در برنامههای خود میگنجانیم و این سیاست را دنبال خواهیم کرد.
کمریی با بیان اینکه در شرایط کرونا آموزش کارگاهی در دنیا تعطیل شد، گفت: در حوزه شبیهسازی به شرایطی نیاز داریم که بتوان با ایجاد کارگاههایی، موقعیت یادگیری را فراهم کنیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یادگیری ثمره تلاشهای فردی برای یادگیرنده است، تاکید کرد: بیش از آنکه انتقالدهنده یک طرفه آموزش باشیم، باید موقعیت آموزش دوطرفه را فراهم کنیم.
کمریی گفت: تنوع و تکثر در برنامهها قابل قبول است و آموزش و پرورش قواعد حرفهای خود را دارد، حتی قابلیتهای مربیان باید مورد توجه قرار گیرد که البته این به معنای توجه به روشهای متعدد آموزشی است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اگرچه نظریههای یادگیری پشتوانه فعالیتهای ماست اما متناسب با تعلیم و تربیت بومی و آموزههای خودمان عمل میکنیم.
او ادامه داد: نباید قواعد و اهداف قابل ارائه در آموزش عالی را با آموزش و پرورش یکی بدانیم زیرا در آموزش و پرورش یک حق است اما در آموزش عالی یک امتیاز است. رسانههای مجازی با هرکیفیتی در تعلیم و تربیت رسمی یک مکمل است و جایگزین معلم نمیشود.
بیشتر بخوانید
در ادامه فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان بیان کرد: امسال طرح «شهاب» در پایه نهم مستقر شد که ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دانش آموز را در مجموع شامل شده است ما به دنبال تقویت این طرح هستیم و بستر فضای مجازی میتواند به این کمک کند.
او با اشاره به فعالیتهای دانش آموزان در جشنوارههای علمی ادامه داد: دانش آموزی سه یا چهار سال روی یک طرح کار میکند و در نهایت یک مشوق کنکور میگیرد. کمک به تجاری سازی و به سرانجام رسیدن این طرح ها مهم است.
رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه با توجه به عملکرد قابل توجه در المپیادها میتوانیم با استفاده فضای مجازی آن را تقویت کنیم، بیان کرد: اگر بتوانیم در راستای عدالت آموزشی از بستر فضای مجازی استفاده کنیم، میتوانیم به جای خوبی برسیم.
انتهای پیام/